Fishzilla, hotar miljön

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Fishzilla, hotar miljön

Man kan nästan tro att det är ett Aprilskämt, men det verkar vara sant!

Staten Maryland utlyser skottpengar på "fisken från helvetet". Drygt 1 200 kronor ges till den som dödar en ormhuvudfisk. – Vi vill inte ha dem i våra vatten, s
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se
  • Rövarprinsen
    Användare
    • August 2010
    • 42

Nä tyvär är det sant jag läste en artikel om det här för ett par år sen. Dom kan ställa till med mycket. Maryland har ju nästan samma klimat som oss. I södra Sverige skulle dom nog kunna leva och fortplanta sej. Man undrar ju vad det är for idioter som släpper ut dom.
    sigpic

Kommentar

• Ciklid_Martin
      Användare
      • May 2011
      • 136

Vilken channa är det?
      sigpic

Kommentar

• aejohansson
        Användare
        • May 2011
        • 432

Ursprungligen postat av Rövarprinsen
        Nä tyvär är det sant jag läste en artikel om det här för ett par år sen. Dom kan ställa till med mycket. Maryland har ju nästan samma klimat som oss. I södra Sverige skulle dom nog kunna leva och fortplanta sej. Man undrar ju vad det är for idioter som släpper ut dom.
        Channa argus som lever i china och ryssland skulle nog kunna klara sig i Sverige. Gällande vilken art det är som tagit sin in så ser jag inte vilken det är på bilden men argus anses vara en sån fisk som kan ta över väldigt snabbt då den introducerats i USA.

Kommentar

• endymion

Tror att det är Channa micropeltes det är frågan om. Men jag tror inte den finns naturligt i Västafrika som det stog i artikeln.

Kommentar

• aejohansson
            Användare
            • May 2011
            • 432

Ursprungligen postat av endymion
            Tror att det är Channa micropeltes det är frågan om. Men jag tror inte den finns naturligt i Västafrika som det stog i artikeln.
            Hm, det finns väl ingen channa i afrika? Då är det parachannor..

Kommentar

• Ciklid_Martin
              Användare
              • May 2011
              • 136

Matnyttigt om Channa argus. Som den lekman jag är tycker jag att Channorna ser väldigt lika ut från wikipedia och original länken.
              sigpic

Kommentar

Arbetssätt...