1078 Liter SA/jordätare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • June 2008
    • 1882

Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Trevligt projekt

Det finns inget roligare än att planera och genomföra ett projekt. Oftast brukar det vara det enda som finns i skallen medans man är inne i det. Visst är målet trevligt men resan dit är nog ändå det som är det roligaste. Det är väl därför det poppar upp nya burkar hemma med jämna mellanrum

Roten till höger (den spretiga) ser mycket trevlig ut!
    Håller med dig - det finns i princip inget annat i tankarna än det där projektet. Resan till målet är definitivt väldigt kul, men så skönt när man är framme och ska börja skaffa firrar!

//Kaj

Kommentar

• affealien
      Användare
      • January 2012
      • 1157

I dag tänkte jag göra klart hela ljusrampen så den bara var att slänga på karet när det kommer på fredag, om det nu kan hålla denna tiden....

Byggde en ram runt själv "locket" som ska stå på kanten runt akvariumet sedan hade jag även köpt list som ska gå ner lite över kanten på karet så man slipper se vattenytan, vilket jag tycker ser ut som skit, men det blev inte riktigt som jag tänkt.

Tänkte efter hur jag ville ha det, mätte 2 gånger sedan kapade jag. Gjorde precis som man ska göra men sedan när jag skulle montera dem insåg jag att jag tänkt fel. Så i morgon efter jobbet blir det att åka till Bauhaus och köpa en ny list och tänka och såga rätt och efter det måla så jag blir klar någon gång.

Bjuder på en bild på hur det ser ut nu i alla fall.
      Mvh
      //Alf

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Är det gångjärn på luckan framför respektive bakom ljusrampen?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• affealien
          Användare
          • January 2012
          • 1157

Bakom lysrampen är det solit lock så ska man ner och vara besvärlig får man lyfta av hela skiten, hoppas jag slipper det allt för ofta i så fall kommer nog rampen byggas om.

Men den främre delen kommer vara 3 lösa lock som går att lyfta av vid matning osv så man har 2dm fritt längs fram att böka lite på.
          Mvh
          //Alf

Kommentar

• affealien
            Användare
            • January 2012
            • 1157

I dag lyckades jag såga rätt i alla fall.
            Nu är rampen klar och allt annat snickrade också för den delen, hoppas jag. Bara hoppas de håller vad de lovat denna gång och att akvariet kommer på fredag så då får ni se slutgiltiga resultatet på rampen.

Sen börjar de roliga med att inreda karet och börja köpa lite fiskar och kunna njuta på kvällarna.

Här kommer en bild på det jag gjorde i dag i alla fall, har målat nu också men orkade inte fota det. Ni får se senare när den ligger på karet.
            Mvh
            //Alf

Kommentar

• affealien
              Användare
              • January 2012
              • 1157

Äntligen lite goda nyheter!

Har varit och stressatpå de jag köpt karet av så de har stressatpå han som bygger det så nu i dag fick jag veta att det är klart och ska härda i 3 dagar sen ska det skäras rent och levereras till mig. Så troligtvis skulle det kunna dyka upp på onsdag!

Har även köpt mig en systemkamera, Nikon D90, av en arbetskamrat så ska bara lära mig använda den så kan det bli lite riktiga bilder i tråden sen.
              Mvh
              //Alf

Kommentar

• Kajjjan
                NCS Medlem
                • June 2008
                • 1882

En djärv gissning: Du håller på att spricka av längtan till onsdag?
                Du har nu lyckats bygga upp ett sug kring den här tråden så jag tror en och annan på forumet också ser fram emot att karet anländer.
                //Kaj

Kommentar

• affealien
                  Användare
                  • January 2012
                  • 1157

haha! Jaa har ju fått vänta sjukt mycket längre än vad som var sagt så har hunnit bygga upp lite förväntan och nu när karet faktiskt är färdigt så känns det inte som detta leveransdatum kommer spricka.

Som tur är har jag kameran som är den nya leksaken att underhålla mig med och försöka lära mig fram till onsdag så jag behöver inte bara titta i väggen.
                  Mvh
                  //Alf

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Yepp jag är nyyyyfiken på hur det ska bli. Riktigt kul tråd!!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• affealien
                      Användare
                      • January 2012
                      • 1157

Karet blev försenat, ni som är förvånade kan räcka upp handen, nä jag förstod väll det....

Karet rymdes inte i någon av deras bilar men nu har det fixat en släpvagn till på fredag så mellan 12-16 ska det vara här på fredagen.
                      Det är vad de har lovat i alla fall.
                      Mvh
                      //Alf

Kommentar

• Big_Sal
                        Användare
                        • May 2010
                        • 315

Oj oj oj vad jobbigt det måste vara! Hoppas de i alla fall är MEGAtrevliga vid era kontakter.
                        Kommer du få nån form av kompensation/rabatt?
                        Får man fråga vilka du beställt ifrån så man i framtiden vid eventuella beställningar antingen kan undvika eller åtminstånde räkna med förseningar?

För övrigt är detta en av mina favvotrådar på forat och tror det kommer blir sjukt bra när karet väl kommer! Keep up the good work!

Kommentar

• affealien
                          Användare
                          • January 2012
                          • 1157

Jo de är riktigt trevliga i butiken, enda jag kan säga att de är lite halvdåliga på höra av sig över telefon. Tyvärr är de inte de som bygger karet utan de är samma person som bygger åt bland annat akvarielagret och han verkar haft sjukt mycket att göra därför de blivit så fruktansvärt försenat. Vad jag fått höra i alla fall, men har aldrig pratat med han personligen så hur de ligger till hos honom kan jag inte alls svara på egentligen.

Jag har fått lite gratis mat när jag varit där och gnällt lite och nu ska jag få presentkort som kompensation som jag kunde använda när jag betalade karet eller köpa annat i butiken för. Så de gör vad de kan i alla fall.

Kul att jag kan underhålla andra än bara mig själv med detta bygget i alla fall, men nu är jag rätt less på snickra och vill börja med inredning och fiskar. Hoppas på kunna fylla vatten på måndag i alla fall.

Är ledig hela nästa vecka så det kommer komma mycket uppdateringar när jag väl kommer igång.
                          Mvh
                          //Alf

Kommentar

• Erik Österlund
                            Användare
                            • January 2005
                            • 3788

Lider med dig, shit vad segt med ytterligare förseningar!

En possitiv grej är att du är ledig, fast jag misstänker att du inte kommer göra så mycket annat i helgen så du kanske är klar på måndag

Kommentar

• affealien
                              Användare
                              • January 2012
                              • 1157

Haha nej helgen är väll ganska uppbokad till att bygga akvarium och leka med inredningen. Men det ska ju limmas bakgrunder och det har ju ett dygns härdnings tid så hela fredagen och hela dagen på lördag kommer jag inte kunna göra mycket annat än att titta på när lim torkar.... otroligt spännande.

Men lördag kväll och söndag blir det hardscaping sedan måndag blir det att köpa blommor och fylla vatten och inhandla lite tetror som ska få åka runt.
                              Det är min plan i alla fall, sen får vi se hur mycket allt kommer strula.
                              Mvh
                              //Alf

Kommentar

• johho
                                NCS Medlem

• March 2007
                                • 1825

Ska bli spännande att följa detta nu när karet äntligen kommer.

Kan också av erfarenhet säga att jag beställt 3 akvarier med specialmått, alla har varit försenade, regält

Kommentar

Arbetssätt...