1078 Liter SA/jordätare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • affealien
    Användare
    • January 2012
    • 1157

Var och pratade med dem i zoo affären i dag och betalade de sista på karet.

I morgon vid 14 tiden kommer det hit, blir spännande att bära in det bara för det är ju inte jätte lätt och jag har en trapp som svänger 90 grader utanför dörren så man får ställa karet nästan på högkant för att få in det.
    Kollade med en flyttfirma och de skulle ha 2000kr för att bära det upp för trappen jag har ute så har ringt några kompisar i stället som får hjälpa mig.

Ringde även försäkringsbolaget och kollade så hemförsäkringen täcker om jag tappar det. Eftersom jag har allrisk(hos länsförsäkringar) så skulle jag få igen pengarna om det gick sönder, mot självrisken på 1500kr och uppvisande av kvitto förstås.
    Mvh
    //Alf

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Du får bjuda dina bärare på öl först när akvariet står på plats i rummet!
      Sen vore det toppen om du har en fotograf som dokumenterar allt!
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Ja alltid kul att se hur jobbigt det är att bära.

Lycka till förresten
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• affealien
          Användare
          • January 2012
          • 1157

Först trodde jag inte att vi skulle ha någon fotograf så ni skulle slippa se oss konka. Men tjejen och hennes kompis kom precis när karet anlände och började fota utan att jag sagt något ens.

De som bär är 2 polare och jag i blå T-shirt sedan 2st från zoo butiken.

Så håll till godo med lite bilder så kommer det mer under helgen, är helt slut nu så blir nog öl och lugn och ro i kväll.

Mvh
          //Alf

Kommentar

• affealien
            Användare
            • January 2012
            • 1157

Var för lat för att göra om storleken på alla så ni får dem såhär.
            bara klicka för större bild!

Mvh
            //Alf

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Snyggt blev det. Riktigt sköna mått på karet.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• affealien
                Användare
                • January 2012
                • 1157

Jag vet inte om det var rent tur att jag fick en optiwhite framruta eller om han gav mig den som kompensation för att allt tagit lång tid.
                Det jag fick höra var i alla fall att han inte hade nått annat så därför jag fick det.

Klagar inte i alla fall
                Mvh
                //Alf

Kommentar

• affealien
                  Användare
                  • January 2012
                  • 1157

Liten snabb uppdatering då.

Böjt lite VP-rör som kommer användas till ytterfiltren och håller på passain bakgrunden. Målet är att ha bakgrunden limmad i kväll innan det är dags för öl.
                  Mvh
                  //Alf

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Arbetsmyra!

///David

Kommentar

• affealien
                      Användare
                      • January 2012
                      • 1157

Monterat i lite bakgrunder nu och då kan ju inte göra mycket mer eftersom silikonet ska härda så bara ta en öl och luta sig tillbaka.

Blir att städa undan kladd i morgon också, silikon är inte min vän

Bjuder på 2 risiga bilder på en bakgrund som sitter på plats med massa reflektioner och liknande.
                      Blev att jag höjde slimlinen 3-4cm och fyller över det med sand sen och hoppas på att alla fiskarna inte nödvändigtvis ska gräva gropar där.

EDIT: bilderna kanske ska med också
                      Mvh
                      //Alf

Kommentar

• Kajjjan
                        NCS Medlem
                        • June 2008
                        • 1882

Kommer att bli väldigt bra, det är jag helt övertygad om.
                        Men hur blev det med måtten? Visst var det så att du fick 5 cm på höjden av någon anledning, men jag ser att stagen på insidan upptill sitter typ 5 cm ner från övre kant. Varför har man gjort så? Är det för att tjockleken på glaset inte räckte till för den extra höjden? Hur många liter blir det?

//Kaj

Kommentar

• affealien
                          Användare
                          • January 2012
                          • 1157

Hoppas det blir bra jag med men känner på mig att jag kommer flytta om inredningen ett antal gånger innan jag är nöjd nog för att fylla vatten.

Tänkte först när jag fick de 5 extra centimeterna att jag kunde gömma lysrampen invändigt och bara slänga på ett lock och klistra lite svart plats på utsidan så den inte syndes. Men nu i efterhand blev det en annan ramp men listerna är kvar där de var beställt.

Dock har jag redan spårat iväg på att vilja bygga en paludarium men flickvännen säger att vi ska ha semester först innan jag gör av med ännu mer pengar så det får vänta.
                          Men då passar kanterna utmärkt som blomlådor så blir inte så dumt ändå när jag spårar vidare med dumma idéer. Men först ska det i fisk och liknande i detta och jag har tänkt njuta lite innan jag börjar med nya galna projekt.
                          Mvh
                          //Alf

Kommentar

• affealien
                            Användare
                            • January 2012
                            • 1157

Jaa då har man mekat lite i dag med.
                            1/3 dela av sanden som ska i och försökt mig på att placera ut rötter och stenar, inte helt nöjd så blir en sväng till stadens zoo affärer i morgon och leta lite mer skojiga rötter.
                            Blir aldrig riktigt som man tänker sig att det ska bli i huvudet.

När jag lessnat slängde jag på lysrampen och testkörde lite, därav kablarna uppe på burken.

Första bilden är med belysning utan blixt.
                            Andra bilden bilden är utan belysning och fotat med blixt.
                            Mvh
                            //Alf

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Ser utmärkt ut. Mer rötter som du samlar lite så kanske det blir än bättre. Jag gillar själv också rötter som når högt upp i karet.

///David

Kommentar

• Carliz
                                Användare
                                • May 2012
                                • 233

Kommer bli helgrymt

Kommentar

Arbetssätt...