Hjälp om mal

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hakke77
    Användare
    • December 2011
    • 40

Hjälp om mal

Ser ut som en av mina tre malar håller på att spricka snart? Då jag är nybörjare så frågar jag då jag inte hittar info eller ens vad dom heter, dom följde med akvariet när vi köpte det och då var alla tre ganska små. Den ser ganska tung ut när den inte simmar, den liksom faller ner me en "duns" mot gruset. Är dom vanligtvis så här tjocka eller ska den ha yngel eller vad?
    Dom är pigga och alerta alla tre och precis över hela karet far dom
    Tacksam för hjälp.

//Hakke
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Kan du försöka fota så vi ser? Vet du om det är hona eller hane? De brukar nog simma en bit för att sedan nästan falla mot botten, jag ser det i alla fall hos ancistrus.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Thommy
      Användare
      • February 2011
      • 84

Låter som praktbotia,dom blir ju nästan runda i bland å bär sig konstigt åt,mina röjer runt i akvariet som galningar.

Kommentar

• hakke77
        Användare
        • December 2011
        • 40

Ja men förlåt ja glömde ju lägga in bilden Här kommer den iaf. Tyck den se så klumpig ut, lägger den sig på botten så tippar den ju åt sidan för magen är så rund
        Glad påsk på er!

Kommentar

• cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

Ursprungligen postat av hakke77
          Ja men förlåt ja glömde ju lägga in bilden Här kommer den iaf. Tyck den se så klumpig ut, lägger den sig på botten så tippar den ju åt sidan för magen är så rund
          Glad påsk på er!
          tror det är en pakistanbotia, hette iaf så förr i tiden
          Mvh
          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

Arbetssätt...