If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eftersom det finns många duktiga på fiskar här så slänger jag ut frågan om vilken art det är jag har köpt till akvariet. Vill gärna veta så mycket jag kan om dessa fiskar.
Fick tyvärr inte till bilden annat än med word, blev för stor i annat filformat, men hoppas någon kan öppna den ändå eller att någon vänlig själ kan spara om den som något annat...
Och det är inte Rödzebran jag vill veta vad det är utan den andra...???
hej det är jag som är hej. en glad akvarist i katrineholm
besök min hemsida om ni vill (malawi.n.nu)
odlar malawi på hobby nivå pga att det inte fins någon
butik i närheten av där jag bor. har ett stort intresse av
malawi är några som håller på med akvarier här i k-holm
mvh tord
Hejhopp!
Idag har vi träffats ett par killar i Katrineholm för att diskutera och fixat lite ang en start utav en Akvarieförening för Katrineholm med omnejd, (Flen,Vingåker etc.).
Allting är i princip färdigt för en registrering och uppstart utav föreningen.
Förslag till stadgar är klart, alla papper som skall skickas in
hej det är jag som är hej. en glad akvarist i katrineholm
besök min hemsida om ni vill (malawi.n.nu)
odlar malawi på hobby nivå pga att det inte fins någon
butik i närheten av där jag bor. har ett stort intresse av
malawi är några som håller på med akvarier här i k-holm
mvh tord
Verkar vara ett trevligt projekt. Funderar själv på att odla upp Malawi ciklider, men vet inte hur avsättningen är. Går det bli av med dom ? Syftet är såklart inte att tjäna några pengar utan mera för att det är ganska roligt.
Funderar på att odla 3 sorters ciklider, blir nog att hitta en 3:e sort. Kanska någon som har förslag på vad som passar ihop med de 2 som finns på bilden...Hur är det med att blanda olika malawis, finns det risk för korsningar, eller måste man ha varje art för sig i ett akvarium?
Har ett kar på 55 liter som bara står...Tror ni det är för litet för att odla Ancistrusar i ??? Har tidigare bara haft malar i dom större karen, men var lite sugen på att bara ha ett akvarium med malar (ancistrus). vad tror ni ?
Funderar på att odla 3 sorters ciklider, blir nog att hitta en 3:e sort. Kanska någon som har förslag på vad som passar ihop med de 2 som finns på bilden...
En grupp cyaneorhabdos skulle passa in fint. Både hane och hona är snygga.
-skönt att det e Sön i morrn! - Tänk på +++++1h Om man indelar Saltvatten och Sött. Så har Jag 999,99 Kompetens på det Salta. -Så KÖP inte Lakrits! -Jordnötter går bra. mvh Mr.Fi9sk ;-)
Kommentar