Hjälp fisk död

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • June 2011
    • 348

dom äter inte varandra/varandras lik. antagligen är den som trycker en hona som tuggar och är alla andra fiskar okey så borde det inte vara ngt.. kolla om de e ägg i munnen på fisken.

Äter alla andra?
    och hur mkt bikarbonat?

den som dog kanske blev ihjälslagen ?

Kommentar

• Hiru
      Användare
      • July 2006
      • 47

Ursprungligen postat av Mreque
      dom äter inte varandra/varandras lik. antagligen är den som trycker en hona som tuggar och är alla andra fiskar okey så borde det inte vara ngt.. kolla om de e ägg i munnen på fisken.

Äter alla andra?
      och hur mkt bikarbonat?

den som dog kanske blev ihjälslagen ?
      Saken är den att de bägge två som va döda hade blivit äten , inte helt dock.
      Nej zebran verkar inte tugga, intervall jag kan se.
      Alla andra äter bra.
      Hade i ca 1msk bikarbonat. Hade dock inte i salt som jag brukar göra vid vattenbytet, trodde det skulle bli för mycket med båda. Saltade lite igår...

Kommentar

• Jonas_
        Användare
        • November 2011
        • 101

Vad har du för fiskar i karet och hur stort är det? Inte tillsatt nya fiskar dom närmsta veckorna? Eller har du gjort någon annan förändring i akvariet? Många frågor men försöker bara lista ut vad som kan vara fel Några nya symptom på andra fiskar i akvariet?

Sen är det tyvärr så att om dom som dött bar på någon sjukdom så brukar det sällan hjälpa att "isolera" sjuklingen utan bättre att medicinera hela karet(min erfarenhet iallafall) men nu tycker jag dock inte det låter som någon sjukdom men jag har inte sett fiskarna heller har zebran blivit sämre?

Det här ska vi lyckas lösa tycker jag..

Kommentar

• Hiru
          Användare
          • July 2006
          • 47

Ursprungligen postat av Jonas_
          Vad har du för fiskar i karet och hur stort är det? Inte tillsatt nya fiskar dom närmsta veckorna? Eller har du gjort någon annan förändring i akvariet? Många frågor men försöker bara lista ut vad som kan vara fel Några nya symptom på andra fiskar i akvariet?

Sen är det tyvärr så att om dom som dött bar på någon sjukdom så brukar det sällan hjälpa att "isolera" sjuklingen utan bättre att medicinera hela karet(min erfarenhet iallafall) men nu tycker jag dock inte det låter som någon sjukdom men jag har inte sett fiskarna heller har zebran blivit sämre?

Det här ska vi lyckas lösa tycker jag..
          Karet är på 540l och befolkas av Golden, Saulosi, auratus, white lip och red empress. Har inte gjort något i karet än att byta vatten i söndags. Andra fiskar verka må bra och inga dödsfall idag. Dock är zebran fortfarande "nere"...
          Hoppas verkligen jag får bukt på problemet, är ju aldrig roligt o förlora fisk...

Kommentar

• classe
            NCS Medlem

• April 2007
            • 1147

Ursprungligen postat av Hiru
            Karet är på 540l och befolkas av Golden, Saulosi, auratus, white lip och red empress. Har inte gjort något i karet än att byta vatten i söndags. Andra fiskar verka må bra och inga dödsfall idag. Dock är zebran fortfarande "nere"...
            Hoppas verkligen jag får bukt på problemet, är ju aldrig roligt o förlora fisk...
            Kanske du kan byte den 70 procent vatten så den blir kanske bättre och ge salta vatten.. Och lite värme vatten där 27-28 grader så och inte ge matar dom 2-3 dagar se hur mår dom blir det...
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Johan F
              Användare
              • March 2006
              • 2439

Ursprungligen postat av Hiru
              Ni har inte möjlighet att ta en bild på de som ser dåliga ut och lägga upp på forumet?
              3000 liter med Tropheus
              http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
              Tropheus sp. black Ikola
              Tropheus sp. black Caramba
              Tropheus red bishop Caramba
              Tropheus Moorii Kambwimba
              Tropheus Moorii Kapampa
              Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• Hiru
                Användare
                • July 2006
                • 47

Ska försöka lägga upp en bild. Men som sagt så finns det inget synligt på zebran. Släppte ut den ur yngelkassen idag då den såg lite piggare ut. Men nu har den åter på botten och håller sig borta även vid matning. Väldigt mysko

Kommentar

• Hiru
                  Användare
                  • July 2006
                  • 47

Igår dog tyvärr zebran. Men har jag bytt 50%vatten och saltat. Alla verka må bra, var nog ingen allvarlig sjukdom.
                  Tack snälla för alla tips och råd

Kommentar

Arbetssätt...