Snyggt bygge både ut- och invändigt!
Inbyggt 250L malawi/tanganyika kar (mycket bilder)
Kollaps
X
-
-
Ryms firrarna i ännu? Frontosorna kommer ju att växa ur, konstaterade du ju själv i början. Men jag är rädd att också estheraen och callainosen kan bli alltför stora. Men det går ju at byta till mindre mbuna sedan.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Röd zebrorna och bright blue blir ju bara runt 11 cm och tillhör väl dvärg mbuna så dom måste väl fungera tror jag.
Frontosorna har inte blivit för stora riktigt än men börjar bli dags att börja bearbeta sambon om ett större kar till dom
Ska försöka filma en snutt igen så ni får se hur det ser ut i dagslägetKommentar
-
Kommentar
-
Röd zebrorna och bright blue blir ju bara runt 11 cm och tillhör väl dvärg mbuna så dom måste väl fungera tror jag.
Frontosorna har inte blivit för stora riktigt än men börjar bli dags att börja bearbeta sambon om ett större kar till dom
Ska försöka filma en snutt igen så ni får se hur det ser ut i dagslägetKommentar
-
ska själv fixa till ett 250 liters med mbuna men då blir det en riktig dvärg som Melanochromis dialeptos (dvärg-auratus) som blir max 8 cm, lite övermatade röd zebra blir lätt 15 cm..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
Har nu kopplat in ett mindre ytterfilter (fluval 204) som jag har makaroner, kol, och fin filtermatta som har gjort att det mesta av partiklarna i vattnet försvunnit. Är härligt med klart vattenKommentar
-
-
Rengjorde filtret härom dan, det ryms onekligen en del filtermassa bakom bakgrunden, plastlådorna på bilden är på 20L så det är ca 30L filtermassa och har ett litet fluval 204 ytterfilter också...
Kommentar
-
En hel del blir det, då fick du en del bra gödselvatten att vattna blommorna hemma med då kan jag tänka?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Mina blommor hemma har aldrig varit finare sedan jag började vattna med akvarievatten och helst med filtergrumsKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar