nån som kan säga mellan tummen och pekfingret hur många fiskar jag kan ha? dom flesta kommer ju bli ca 10-15 cm
Inbyggt 250L malawi/tanganyika kar (mycket bilder)
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Är det mbunas du tänker på bör du räkna med 10-15 liter vatten per fisk, så i ett 250liters akvarium skulle jag hålla ca.17-21 fiskar... men lite beroende på vilka arter och antal av varje art du väljerKommentar
-
Tjejen har 250 liter, hon har A. Röd rubin 3+3, L. Caeruleus "Nkata Bay" 2+2, P. Salousi 5+5.
Det är en bra mix och ser lagom malawi-aktigt ut, mycket färg och fiskar överalltKommentar
-
Har inte hänt speciellt mycket med projektet av lite olika anledningar men har fått upp lite lister iaf så nu är det bara målning kvar.
Har möblerat om i mitt 100L kar också och börjar bli lite nöjd iaf. Ska dock byta ut både skruv vallisnerian och vattenpesten mot nåt annat.
Kommentar
-
-
Äntligen målningen klar vad tycks?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Senast redigerad av DaRe; 15 May 2012, 23:26.Kommentar
-
Asgrymt, snygg inbyggnad och härligt avslappnande inredning. Bra jobbat!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
har börjat få lite väl mycket partiklar i vattnet, har ju gjort så att bakom hela bakgrunden har jag grov filtermatta som filter. Kan det ha hänt nåt med den som gör vattnet "smutsigt" eller kan jag göra nåt annat för att bli av med partiklar så jag får ett klarare vatten igen?Kommentar
-
Kan vara så att böset ackumulerats så pass att det inte fastnar längre i din filtermatta som täppts till och vattnet med partiklar strömmar runt filtermattebitarna. En rejäl tömning av dessa kan hjälpa. Ett alternativ kan vaar att ha en finare matta vid insuget till modulerna med filtermatta som du lätta kan få bort och regelbundet rengöra.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar