DaRe i pisten
Kollaps
X
-
-
Jag har min aGuianacaror i ett 430 liters ensamma. Men de tar inte fullt så mycket plats. Jag hade dem som fullvuxna i ett 112 liters och det fungerade. En liten film från 112literstiden:
Ber om ursäkt för skakigheten. De var väldigt lättskrämda i det akvariet och jag var tvungen att krypa på golvet för att filma lite närmare. Jag tycker dock den är underbar i alla fall!
De färgade ut enormt mycket starkare i det större akvariet och hanen visade upp mycket intresantare beteende.
Du kan läsa min artikel om dem här, om du orkar beta igenom den:
Klicka på pdf-ikonen så har du pdf:en. Det är endast NCS medlemmmar som kan läsa PDF-versionen av alla artiklar.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Sv: DaRe i pisten
Tackar. Jag ska försöka foto lite miljöbilder här och var också...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag är lite slö med uppdateringen, men jag vill att de ska växa på sig lite. De trivs och jag har två par som visar upp lekbeteende i viss mån. Åtminstone spänner de upp sig för varandra.
Jag har snokar runt en del på tyska forum som köpt samma fiskar som jag och de verkar väldigt säkra på att fisken kommer från Rio Atahualpa, namne med arten med andra ord. De hade kontakter som kände till just denna import.
Det är ju kul att vi på forumet har denna art vildfångad från två olika platser.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Sv: DaRe i pisten
Det går oxå direkt med telefonen. Forumet skalar alla bilder automagiskt också numera. Dock måste jag ha tid att vänta på att de tittar fram och visar sig för kameran.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Riktigt fin DaRe. Dvärgciklider har blivigt lite av en favorit här hema sen jag körde igång mitt SA-kar. Liten fisk med stor karisma tuffa som få och otroligt vackra.Kommentar
-
Tack Cronan. Japp jag håller med asgrymma firrar.
De går själva i ett 720 och jag funderar vad mer jag kan ha där. Leter efter:
Guianacara sphenozona , Rio Sipaliwini
även kallad
Guianacara sp. "red spotted"
eller någon annan udda liten rackare.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Mycket fina jag har denna 1+2 hemma hos mig med och de är granna med sina färger, dova fast ändå färgranna ( svårt att beskriva i ord...)----------------------------------
/PIAKommentar
-
Jag är lite slö med uppdateringen, men jag vill att de ska växa på sig lite. De trivs och jag har två par som visar upp lekbeteende i viss mån. Åtminstone spänner de upp sig för varandra.
Jag har snokar runt en del på tyska forum som köpt samma fiskar som jag och de verkar väldigt säkra på att fisken kommer från Rio Atahualpa, namne med arten med andra ord. De hade kontakter som kände till just denna import.
Det är ju kul att vi på forumet har denna art vildfångad från två olika platser.
/JockeKommentar
-
En skönhet som du borde försöka få yngel på.
Kommer fenstrålarna i ryggen utvecklas något mer?Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
Kommentar