DaRe i pisten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    #46
    Vi har några ideer, men de kommer då att skalas ned utan att du kan kontrollera kvailiteten på resultatet och jag tro det kommer att ta sin lilla tid innan det är fixat, det var ingen enkel sak om vi ens vet hur...

    Under tiden kan du använda denna applikation, med den kan du välja en grupp filer och sedan resize. Då får du upp en meny och där kan du du enkelt påverka vilket utresultat du vill ha. Du kan låta nya filer skapas automatiskt av programmet.


    Assnabbt att installera...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Mats Bryzell
      Användare
      • March 2012
      • 231

      #47
      OK, Tack DaRe! Jag får kolla om jag kan hitta på ett bra sätt på Macen! Det skall nog gå fint, men är ju ett litet gupp i vägen då man bara vill köra över bilder man har uatn att behöva joxa med dom storleksmässigt.

      Kommentar

      • plåtis
        Användare
        • June 2002
        • 212

        #48
        Kör du iPhoto väljer du bilderna du vill ha ut och väljer menyn Arkiv->Exportera.
        Välj JPEG. Därefter kan du välja storlek. Välj "Anpassat" om du vill ha större kontroll.

        Om du mailar bilder från iPhoto är det enklast att bara dra dem till mailen och ändra storlek där.
        Lasse.H

        Kommentar

        • Mats Bryzell
          Användare
          • March 2012
          • 231

          #49
          Ursprungligen postat av plåtis
          Kör du iPhoto väljer du bilderna du vill ha ut och väljer menyn Arkiv->Exportera.
          Välj JPEG. Därefter kan du välja storlek. Välj "Anpassat" om du vill ha större kontroll.

          Om du mailar bilder från iPhoto är det enklast att bara dra dem till mailen och ändra storlek där.

          Jättebra Lasse, Tack!
          Ja, jag funderade i dessa banor också - men lat som man är så ville jag slippa...

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

            #50
            Lite fler bilder. Har ändrat om lite mer åt det håll jag vill få till det. Funderar på fler växter och sedan låta det växa på sig lite.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • plåtis
              Användare
              • June 2002
              • 212

              #51
              Ser fint ut.. Lycka till med dina Apistos
              Lasse.H

              Kommentar

              • Mats Bryzell
                Användare
                • March 2012
                • 231

                #52
                Wow, David! Det där karet ser ju hur skönt ut som helst! Det blir finfint!

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • July 2008
                  • 907

                  #53
                  Bara hålla med ser bra ut. Börjar själv bli sugen på att kar med dvärgciklider.

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

                    #54
                    Tackar tackar. Jag funderar på att lägga i ett par kokosnötshalvor för att öka lekmöjligheterna. Hur stora hål bör man göra?

                    Sedan är jag lite osäker på könsfördelningen. Den mest dominanta är kraftigare färgad, men har en rätt tydlig prick på sidan som ska vara ett kännetecken på honor om jag fattat rätt. Dock tycker jag mig se pricken hon alla fyra jag har.

                    Några andra tips på vad jag kan göra för att förbättra inredningen? Bakgrund? Mer eller mindre av nåt?

                    Någon som vet lämpligt pH för dessa fulingar ?
                    Senast redigerad av DaRe; 28 March 2012, 20:25.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • irwin_fletch
                      Användare
                      • April 2010
                      • 306

                      #55
                      Nu snackar vi, riktigt fint apistokar!

                      När det gäller nötter och krukor ska ingångshålet vara riktigt litet. Fick lek på mina hongsloi i helgen och båda honorna valde nötter framför krukor. Hade tryckt ner nötterna i sanden så att ingången blev ca 0,5 cm. Där gled de in och grävde fram en vall med sand framför.

                      Tycker du har fått till inredningen bra. Flytväxter skulle nog passa in. Snyggt när rötterna hänger ner. Vattenormbunke är bra till detta då det suger upp riktigt mycket ammonium.

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

                        #56
                        Flytväxter låter som en bra ide. Ska klura på det. Har du någon bild eller länk till en vattenormbunke så man kan se hur de ser ut?

                        Stämmer det att man hos apistohonor ofta ser en prick på sidan som ska trigga hannen, medan hannar i allmänhet saknar detta?
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Suma
                          Användare
                          • January 2011
                          • 606

                          #57
                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Flytväxter låter som en bra ide. Ska klura på det. Har du någon bild eller länk till en vattenormbunke så man kan se hur de ser ut?

                          Stämmer det att man hos apistohonor ofta ser en prick på sidan som ska trigga hannen, medan hannar i allmänhet saknar detta?
                          Härvare bilder...Köpte en vattenormbunke i söndags, mina Victoria är jätteglada och trycker att den är så intressant och visst är den fin...Förmindel, hur den klara högre pH har jag 0 koll på.
                          -------------------
                          Mats

                          Kommentar

                          • Jonas_
                            Användare
                            • November 2011
                            • 101

                            #58
                            Riktigt snyggt akvarium

                            Kommentar

                            • c90368
                              Användare
                              • September 2007
                              • 890

                              #59
                              Kul att även du har hittat in till Ap träsket!

                              Lockar in mig i trådarna igen...
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

                                #60
                                Long time no see!
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...