Nystart utav akvarieförening med säte i Katrineholm

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Himax
    Användare
    • March 2012
    • 8

Nystart utav akvarieförening med säte i Katrineholm

Hejhopp!

Idag har vi träffats ett par killar i Katrineholm för att diskutera och fixat lite ang en start utav en Akvarieförening för Katrineholm med omnejd, (Flen,Vingåker etc.).

Allting är i princip färdigt för en registrering och uppstart utav föreningen.
    Förslag till stadgar är klart, alla papper som skall skickas in för registrering osv har vi.. Det enda anledningen till att vi egentligen inte startat den ännu är att vi skulle vilja ha en träff med fler intressenter innan, för förslag på förändringar i stadgar, fler intressenter på styrelseplatser samt kunskap och intresse överlag.

Så tanken med detta inlägg är att just se om det finns några där ute som skulle vara intresserade utav att komma på detta möte, vars datum ej ännu är bestämt?

Vid frågor och funderingar är det bara att skriva av sig här på forumet eller att skicka ett PM till mig.

Mvh Hampus
  • Jonny Österberg
    Användare
    • December 2005
    • 49

Jag är på
    Malawi i 960L (inbyggt i vägg mellan två rum)
    Malawi i 225L Hörnakvarie
    Viktoria i 200L
    Tanganyika i 540L

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Trevligt, givetvis lägger vi gärna upp information bland våra föreningslänkar när ni kommit igång. kommer ni att ha en websida?

Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Himax
        Användare
        • March 2012
        • 8

Ursprungligen postat av Jonny Österberg
        Jag är på
        Härligt! Om du har lust kan du skicka telefonnummer till mig i ett PM, så är det lätt att få tag i dig när ett datum för mötet skall spikas.

Kommentar

• Himax
          Användare
          • March 2012
          • 8

Ursprungligen postat av DaRe
          Trevligt, givetvis lägger vi gärna upp information bland våra föreningslänkar när ni kommit igång. kommer ni att ha en websida?

http://www.ciklid.org/links/visa_lin...katid=1&nord=1
          Va kul, tack så mycket!

En hemsida står högt på önskelistan, så det kommer det garanterat att bli i någon utsträckning.

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

Jag kan skriva nåt om detta i nästa nyhetsmail om du kanske kan ge mig en kort text eller nåt så kan jag ta med det i början av April.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Himax
              Användare
              • March 2012
              • 8

Ursprungligen postat av DaRe
              Jag kan skriva nåt om detta i nästa nyhetsmail om du kanske kan ge mig en kort text eller nåt så kan jag ta med det i början av April.
              Det vore guld!
              Jag slipar ihop något och återkommer med detta.

Kommentar

• Himax
                Användare
                • March 2012
                • 8

Datum för sista mötet innan uppstart är nu spikat. Lördag den 14 april kl 16.00 på Biblioteket i Katrineholm kommer det hållas.

Alla är välkomna, och jag ser gärna att ni "anmäler" er så vi vet om någon fastnat i trafiken eller liknande.

Vid frågor om tex vägbeskrivning eller liknande, skicka ett PM till mig.

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Maila mig att stycke om ni vill att jag tar upp detta i nästa nyhetsbrev. Jag behöver input till helgen (söndag)

///David

Kommentar

• Jonny Österberg
                    Användare
                    • December 2005
                    • 49

Fick höra från Hampus "Himax" att sista mötet innan start av föreningen så blir vi ca:10 pers än så länge.

Verkar finnas intresse
                    Malawi i 960L (inbyggt i vägg mellan två rum)
                    Malawi i 225L Hörnakvarie
                    Viktoria i 200L
                    Tanganyika i 540L

Kommentar

• Pabbe
                      NCS Medlem
                      • September 2006
                      • 1805

Kul att det händer en del i min födelsestad. När jag var tonåring i slutet av 1970 början av -80 hade vi en ganska aktiv och stor förening i K-holm. Vi hade en relativt stor utställning på biblioteket och akvarieintresset var stort, som det väl var generellt då i sverige. Under min högstadietid lyckades jag och några kompisar övertala skolan att vi ville ha ämnet "akvariehobby" som "Fritt valt arbete". Via akvarieföreningen och en blomsterhandlare ordnade vi en lokal hos blomsterhandlaren och en föreningsmedlem som handledare.
                      På den tiden fanns tre butiker i lilla Katrineholm som hade fisk. En traditionell butik tillhörande någon kedja, en som enbart hade fågel och fisk, Kakadua Zoo och sedan blomsterhandlaren med blommor och fisk.

Nostalgi...

Kommentar

• Himax
                        Användare
                        • March 2012
                        • 8

Som Jonny skrev är det att räkna med 10+ personer på mötet! Vilket är riktigt kul

Låter som uttrycket "den gamla goda tiden", faktist kan stämma då Pabbe?
                        En annan som inte är så gammal kommer endast ihåg när det fanns två akvariebutiker som höll fisk nere på stan. Men nu förtiden finns det enbart ett sketet Djurmagazinet..
                        Vet dock om folk som drömmar om att öppna egen djuraffär här i stan och hoppas dom tar det stora klivet och gör det!

Kommentar

• Pabbe
                          NCS Medlem
                          • September 2006
                          • 1805

"Nostalgi" och "den gamla goda tiden" i all ära, men det är också uttryck för en viss förträngning. Nog var det kul då, men jag tycker nog det ändå är bättre nu när man tar av sig de nostalgiska glasögonen.

Större utbud av arter, nya kunskaper både hos handlare och köpare, bättre teknik. Minns då i slutet av 70-talet hur man t ex fick rådet av vissa zoohandlare att minst en gång om året storstäda akvariet, vilket betydde att riva upp all inredning och skrubba sten och tvätta grus medans fiskarna simmade i en hink i väntan på att komma tillbaka till en helt steril livsmiljö...

Kommentar

• Himax
                            Användare
                            • March 2012
                            • 8

Så sant så.. All teknik,kunskap och tillgänglighet utav saker och ting är ju självklart bättre nuförtiden.

Kommentar

• Himax
                              Användare
                              • March 2012
                              • 8

Efter en minst sagt pinsam uppslutning utav intressenter ( cirka noll ) , så väljer vi nu att försöka få folk till våran hemsida för att dom ska få lite mer kött på benen och inte fega ur vid nästa möta.

Hemsidan hittar ni på www.kaf.n.nu , och sedan får ni klicka er fram till forumet där ni kan regga er och snacka lite om föreningen och annat.

Kommentar

Arbetssätt...