Hej alla fiskvänner. Tänkte kolla om man kan få lite tips. Är sugen på att starta ett 300l hörnkar med tropheus. Vad är lagom i fiskmängd kan man ha snäcklekare med dom? Bra ställe där man kan få tag på tropheus "red".i närheten av nyköping/ stockholm.Alla förslag är välkomna även hur man ska inreda karet. H Jocke
Nystart av tropheus tank
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Tjenare tjenare, välkommen hit om jag inte sagt det redan!!
Du kommer säkerligen få bra svar här, men visst har jag sett snäcklekare med Tropheus, ... tror jag. 30 troffar och 2 par snäcklekare borde väl gå, vilka dylika är du ute efter då? Altolamprologus? Eller något annat?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Tipps på affär med mycke troffar i Stockholm + expertpersonal!!
o missa inte att du kan beställa djur billigare om du hämtar vid leverans!
Kommentar
-
Lamprologus brevis är trevlig - kommer undan med en snäcka/par. Problemet med att ha många snäckor är att det enligt min erfarenhet samlas så mkt skit i och under dem.Kommentar
-
En dröse Lamprologus multifasciatus fungerar garanterat inga troffar som kommer nära dem när d har yngelKommentar
-
En hel del nya bilder på snäcklekare är nu inlagda i artregistret, för inspiration.
Bara för din skull förståssKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Visst funkar det!
Hej alla fiskvänner. Tänkte kolla om man kan få lite tips. Är sugen på att starta ett 300l hörnkar med tropheus. Vad är lagom i fiskmängd kan man ha snäcklekare med dom? Bra ställe där man kan få tag på tropheus "red".i närheten av nyköping/ stockholm.Alla förslag är välkomna även hur man ska inreda karet. H Jocke
Snäcklekarna syns nere i högra hörnet...
Mvh
DavidDavidKommentar
-
Tack för alla svar. Nu är burken igång och ska få stå o gotta till sig ett par veckor. Har tänkt att inhandla tropheus körsbär, verkar vara en trevlig firre. Nån som vet vart man kan få tag i ett gäng ca 30st?Kommentar
-
Ang. Snäcklekarna hade jag stoppat ner dom först i burken och sedan introducerat troffarna. Ett gäng snäckor kan på en halvsekund ligga urspridda över hela botten efter ett troffemangel om det inte redan finns etablerade snäckisar som hävdar reviret.TropheusKommentar
-
-
Kan även vara en fördel om du har en liten avskiljning av tex stenar eller så där du tänkt snäckisarna skall vara för att avgränsa revir. Och som tidigare sagts etablera snäckisarna först. Du behöver garanterat inte köpa så många dem blir många och fort går detKommentar
Kommentar