Varg i Oslo
Kollaps
X
-
Varg i Oslo
Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmTaggar: Ingen -
Den vargen blir nog skjuten snart, likt den björn som för många år sedan vandrade ned mot Uppsala/Stockholm. Det är nämligen så att dessa djur enbart ska existera långt från allmän bebyggelse, så att enbart några enstaka personer kan råka ut för eventuell fara. Dessa enstaka personer är mindre värda än djuren, för någon enstaka bonde som går åt eller som förlorar sin hund kan vi skita i. Ungefär som samerna. De är mindre värda än vargen. Trots att de är människor.
Nå... är fortfarande lite upprörd över jämrans media, och ovanstående är jag inte säker på att jag står för. Det är i allafall tänkvärt. Men slå på mig då.Ingen fisk har läst böckerna. -
Nej... det tror jag definitivt inte, det har varit varg nere i Oslo/Akershus flera gånger tidigare och de håller sig långt undan folk + det finns så mycket mark där (läs: skog) att de kan undvika bebyggelser mm. Idioten som ägde (älg-) hunden borde ha fått bank (läs: stryk) och dryga böter!!! ...och förbud mot att ha djur för all framtid! För det första är det båndtvang, för det andra så släppte han sin tränade älghund lös i marka (läs: skogen) och för det tredje så var det inte precis första gången han (läs: Idioten) gjorde det!! Personligen så tycker jag det var bra att hunden spårade upp en varg och inte ett rådyr + att den hunden inte får springa lös i marka (läs: skogen) nu när våren närmar sig med med alla nya djurungar i marka (läs: skogen)
Ps: Förstår absolut inte vad du menar... bönder & samer är inte att jämställa med hundar + de är inte offer för varken björn eller varg! De som angripits av björn senaste åren är jägare som överaskat dom + en skidåkare som åkte offpist på fel ide.Senast redigerad av Bjorn; 06 March 2012, 23:41.Newbie December 2009
Järfälla/StockholmKommentar
-
-
Newbie December 2009
-
Kommentar
-
-
Mera varg nära Oslo... lite synd på han då han blev jagad... av ett rådjur! :-D
Newbie December 2009
-
Kul! ...Östmarka är i princip Oslo! :-)
Vil du holde deg oppdatert på alle Oslo-nyheter? Her får du en rask oversikt over alle Oslo-nyheter samlet på et sted. Les dagens Oslo-nyheter her >
- - - - - - - - - -TEST- - - - - - - - - -
Kul! ...Östmarka är i princip Oslo! :-)
http://www.osloby.no/nyheter/Ostmarka-kan-fa-sin-egen-ulvefamilie-7086683.htmlNewbie December 2009
-
Tänkte bara att jag skulle berätta om en liten konversation jag hade med min före detta kompis som var och kommer alltid att förbli en fanatisk jägare.
Rogge: Fy fan för vargar alldså, dom som finns nu i Sverige är ju inte ens Svenska.
Jag: Vad menar du?
Rogge: Ja dom har ju vandrat in från Finland och Ryssland
Jag: Jaha men vad spelar det för roll? Nästan alla djur vandrar från olika länder fram och tillbaka. Dom ser inte gränserna som vi människor skapat mellan varandra. Tänk bara på fåglarna som flyger från olika kontinenter fram och tillbaka, de typiska Svenska fåglarna är egentligen inte så typiskt Svenska.
Rogge: Ja ja men vargen ska ge fan i att komma nära oss i alla fall.
Jag: Är du rädd för vargar?
Rogge: Det är väl klart, skulle du kunna tänka dig att promenera i en skog med varg.
Jag: Ja det skulle jag, det är känt och bevisat sedan länge att vilda vargar undviker människor, sen så sker det direkt inga överfall av människor heller. Getingar dödar fler människor än vilda vargar i Sverige varje år, visserligen pga allergiska reaktioner men ändå.
Rogge: Det finns ju fullt med dokumenterade rapporter på överfall av människor i Sverige.
Jag: Jasså, menar du det, var då någonstans?
Rogge: Det är dokumenterat i olika byggders kyrkböcker.
Jag: Kyrkböcker! Menar du samma kyrkböcker som dokumenterat fall av häxbränning? Av kvinnor som beskylldes för trollkonst?
Rogge: (tystnad)
Här finns det lite fakta läsning för den som orkar: http://www.lcie.org/Docs/Regions/Bal...nnoscandia.pdfSenast redigerad av Kawasa; 15 January 2013, 23:05.Be careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Sv: Varg i Oslo
Hahaha bra jobbatKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Newbie December 2009
Kommentar