Varg i Oslo

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bjorn
    Användare
    • October 2009
    • 939

Varg i Oslo

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.8022510
    Newbie December 2009
    Malawi: 450 liter
    Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

Den vargen blir nog skjuten snart, likt den björn som för många år sedan vandrade ned mot Uppsala/Stockholm. Det är nämligen så att dessa djur enbart ska existera långt från allmän bebyggelse, så att enbart några enstaka personer kan råka ut för eventuell fara. Dessa enstaka personer är mindre värda än djuren, för någon enstaka bonde som går åt eller som förlorar sin hund kan vi skita i. Ungefär som samerna. De är mindre värda än vargen. Trots att de är människor.

Nå... är fortfarande lite upprörd över jämrans media, och ovanstående är jag inte säker på att jag står för. Det är i allafall tänkvärt. Men slå på mig då.
    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Bjorn
      Användare
      • October 2009
      • 939

Nej... det tror jag definitivt inte, det har varit varg nere i Oslo/Akershus flera gånger tidigare och de håller sig långt undan folk + det finns så mycket mark där (läs: skog) att de kan undvika bebyggelser mm. Idioten som ägde (älg-) hunden borde ha fått bank (läs: stryk) och dryga böter!!! ...och förbud mot att ha djur för all framtid! För det första är det båndtvang, för det andra så släppte han sin tränade älghund lös i marka (läs: skogen) och för det tredje så var det inte precis första gången han (läs: Idioten) gjorde det!! Personligen så tycker jag det var bra att hunden spårade upp en varg och inte ett rådyr + att den hunden inte får springa lös i marka (läs: skogen) nu när våren närmar sig med med alla nya djurungar i marka (läs: skogen)

Ps: Förstår absolut inte vad du menar... bönder & samer är inte att jämställa med hundar + de är inte offer för varken björn eller varg! De som angripits av björn senaste åren är jägare som överaskat dom + en skidåkare som åkte offpist på fel ide.
      Senast redigerad av Bjorn; 06 March 2012, 23:41.
      Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Mike_Noren
        Användare
        • February 2003
        • 2695

Norge accepterar väl inte vargar alls, oavsett om de är nära folk eller inte?

Kommentar

• Bjorn
          Användare
          • October 2009
          • 939

Ursprungligen postat av Mike_Noren
          Norge accepterar väl inte vargar alls, oavsett om de är nära folk eller inte?
          Ja självklart inte! ...och du är självklart inte full av en massa dumma fördommar!
          Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

Ursprungligen postat av Bjorn
            Ja självklart inte! ...och du är självklart inte full av en massa dumma fördommar!
            Kanske det, men om jag inte minns fel så jagade Norge ihjäl sina sista vargar med helikopter för två år sedan.

Kommentar

• Lundensis
              Användare
              • March 2004
              • 2262

En tråkig olycka, men det är inte vargen som bär ansvaret för att hunden springer lös.

Kommentar

• Bjorn
                Användare
                • October 2009
                • 939

Ursprungligen postat av Mike_Noren
                Kanske det, men om jag inte minns fel så jagade Norge ihjäl sina sista vargar med helikopter för två år sedan.
                Fakta är alltid bättre änn felaktiga minnen.

Alt om status for miljøet i Norge på samme plass. Oppdateres med nye tall og data årlig.
                Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Bjorn
                  Användare
                  • October 2009
                  • 939

Mera varg nära Oslo... lite synd på han då han blev jagad... av ett rådjur! :-D

Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Bjorn
                    Användare
                    • October 2009
                    • 939

Kul! ...Östmarka är i princip Oslo! :-)

Vil du holde deg oppdatert på alle Oslo-nyheter? Her får du en rask oversikt over alle Oslo-nyheter samlet på et sted. Les dagens Oslo-nyheter her >

- - - - - - - - - -TEST- - - - - - - - - -

Kul! ...Östmarka är i princip Oslo! :-)

http://www.osloby.no/nyheter/Ostmarka-kan-fa-sin-egen-ulvefamilie-7086683.html
                    Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Kawasa
                      Användare
                      • September 2012
                      • 840

Tänkte bara att jag skulle berätta om en liten konversation jag hade med min före detta kompis som var och kommer alltid att förbli en fanatisk jägare.

Rogge: Fy fan för vargar alldså, dom som finns nu i Sverige är ju inte ens Svenska.

Jag: Vad menar du?

Rogge: Ja dom har ju vandrat in från Finland och Ryssland

Jag: Jaha men vad spelar det för roll? Nästan alla djur vandrar från olika länder fram och tillbaka. Dom ser inte gränserna som vi människor skapat mellan varandra. Tänk bara på fåglarna som flyger från olika kontinenter fram och tillbaka, de typiska Svenska fåglarna är egentligen inte så typiskt Svenska.

Rogge: Ja ja men vargen ska ge fan i att komma nära oss i alla fall.

Jag: Är du rädd för vargar?

Rogge: Det är väl klart, skulle du kunna tänka dig att promenera i en skog med varg.

Jag: Ja det skulle jag, det är känt och bevisat sedan länge att vilda vargar undviker människor, sen så sker det direkt inga överfall av människor heller. Getingar dödar fler människor än vilda vargar i Sverige varje år, visserligen pga allergiska reaktioner men ändå.

Rogge: Det finns ju fullt med dokumenterade rapporter på överfall av människor i Sverige.

Jag: Jasså, menar du det, var då någonstans?

Rogge: Det är dokumenterat i olika byggders kyrkböcker.

Jag: Kyrkböcker! Menar du samma kyrkböcker som dokumenterat fall av häxbränning? Av kvinnor som beskylldes för trollkonst?

Rogge: (tystnad)

Här finns det lite fakta läsning för den som orkar: http://www.lcie.org/Docs/Regions/Bal...nnoscandia.pdf
                      Senast redigerad av Kawasa; 15 January 2013, 23:05.
                      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Sv: Varg i Oslo

Hahaha bra jobbat
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Bjorn
                          Användare
                          • October 2009
                          • 939

Varg i Oslo

Newbie December 2009

Järfälla/Stockholm

Kommentar

Arbetssätt...