Hei på dere.
Jeg er en ganske ny akvarist fra Norge som trenger anbefalninger på hvilket oppsett av fisk jeg burde velge. Er da selvsagt tanganyika jeg skal ha.
Karret jeg har er følgende:
Akvastabil 530 liter med t5 lystopp.
2 80w lysrør. Fluval fx5 filter. 2 Jæger 300w varmekolbe. Ca 50 kg kalksand som buffrer vannet. Innvendig 3D bakgrunn med blåsvamp bak for ekstra filtrering.
Jeg kan få tak i følgende:
1 gruppe tropheus moliro + ett par Vf Eretmodus Hesteneser.
1 liten gruppe frontosa på 5 stk. De er små Ca 4-5 cm.
Hva kan jeg ha sammen med disse?
Har også tilgang på:
Leptosomaer.
A.Calvus black
Brevis
Prinsessen av burundi
Neolamprologus leleupi orange
Flere utgaver av julidochromis og diverse sneglehuslekere.
Synodontis petricola
Jeg har ingen stor favoritt blant disse. Jeg liker i grunn alle sammen. Det jeg lurer på er hva som passer sammen? Kan dere hjelpe meg med 2-3 forskjellige oppsett? Jeg synes det er veldig vanskelig å bestemme meg og vil gjerne hør deres meninger om atferd og oppførsel på de forskjellige artene.
Mvh Shade
Jeg er en ganske ny akvarist fra Norge som trenger anbefalninger på hvilket oppsett av fisk jeg burde velge. Er da selvsagt tanganyika jeg skal ha.
Karret jeg har er følgende:
Akvastabil 530 liter med t5 lystopp.
2 80w lysrør. Fluval fx5 filter. 2 Jæger 300w varmekolbe. Ca 50 kg kalksand som buffrer vannet. Innvendig 3D bakgrunn med blåsvamp bak for ekstra filtrering.
Jeg kan få tak i følgende:
1 gruppe tropheus moliro + ett par Vf Eretmodus Hesteneser.
1 liten gruppe frontosa på 5 stk. De er små Ca 4-5 cm.
Hva kan jeg ha sammen med disse?
Har også tilgang på:
Leptosomaer.
A.Calvus black
Brevis
Prinsessen av burundi
Neolamprologus leleupi orange
Flere utgaver av julidochromis og diverse sneglehuslekere.
Synodontis petricola
Jeg har ingen stor favoritt blant disse. Jeg liker i grunn alle sammen. Det jeg lurer på er hva som passer sammen? Kan dere hjelpe meg med 2-3 forskjellige oppsett? Jeg synes det er veldig vanskelig å bestemme meg og vil gjerne hør deres meninger om atferd og oppførsel på de forskjellige artene.
Mvh Shade
Kommentar