If I want to go to Africa?
Kollaps
X
-
-
AhaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ncheni är de större Rhamphochromisarterna. På restaurangerna kallas de Butterfish men det lokala namnet på ChiChewa är Ncheni. Jag kan tro att även Dim. compressiceps kallas så eftersom det finns en viss likhet. Men Dim. compressiceps är knappas en fisk värd att äta.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Hehe matsedel på ciklider är ju inte vad man förväntar sig här på siten.
Ser något kaninforum framför mig där kaninrecept listas...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Basta cikliden i Malawi ar enligt mig Ncheni aven om "di lokale" talar sig varma for Chambo. I jamforelse ar Chambo en naldyna och knappast nagot att ha i jamforelse med Ncheni (tycker nog de flesta vasterlanningar som inte ater ben och som inte gillar krasandet av ben, fenor och skalle nar man tuggar i sig fisken).Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
Kommentar