Pris på Zebrapleco L173?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    NCS Medlem

• March 2007
    • 1825

Pris på Zebrapleco L173?

Hej!

Var längesedan jag tittade på att eventuellt skaffa SA, men nu sitter jag och myser vid tanken på ett packe orange head och några fjärilsciklider uppblandat med 1-2 stora stim med tetror, vinkeltetra och rödmunstetra är fina. Men så kommer vi till ämnet malar. Jag fullkomligt älskar malar och det är absolut dem jag saknar mest när jag håller tanganyika (där jag älskar mina synodontis).
    Men ett stim på 30-40 corydoras är ju coolt, så sen är det bara sugmalarna kvar. När jag var yngre så sneglade jag alltid på den där Zebrapleco som den hette på den tiden (kanske än idag?) men den var alltid för dyr. Nu är min ekonomi bättre och kanske har priset på dessa skönheter sjunkit något? Jag har inte följt deras utveckling. Så till min fråga:

Vad kostar L173 (Zebrapleco) idag?
  • Thommy
    Användare
    • February 2011
    • 84

[QUOTE=johho;866011]Hej!

Var längesedan jag tittade på att eventuellt skaffa SA, men nu sitter jag och myser vid tanken på ett packe orange head och några fjärilsciklider uppblandat med 1-2 stora stim med tetror, vinkeltetra och rödmunstetra är fina. Men så kommer vi till ämnet malar. Jag fullkomligt älskar malar och det är absolut dem jag saknar mest när jag håller tanganyika (där jag älskar mina synodontis).
    Men ett stim på 30-40 corydoras är ju coolt, så sen är det bara sugmalarna kvar. När jag var yngre så sneglade jag alltid på den där Zebrapleco som den hette på den tiden (kanske än idag?) men den var alltid för dyr. Nu är min ekonomi bättre och kanske har priset på dessa skönheter sjunkit något? Jag har inte följt deras utveckling. Så till min fråga:

Vad kostar L173 (Zebrapleco) idag? sist jag såg en kostade den 250 kronor.

Kommentar

• Mike_Noren
      Användare
      • February 2003
      • 2695

Vet inte riktigt vad L-173 torde kosta i affär, men den fisk som brukar kallas Zebrapleco är Hypancistrus zebra, förr kallad L-46, och den kostar från cirka 800:- (för ett yngel) och uppåt.

Det finns ett stort antal andra svartvita Hypancistrus, och för de flesta ligger normalpris runt 350:- i affär.

EDIT: Kollade Akvarielagrets Fisksök, och Glaser har L-173 för 3591:-/st, medan de har unga (3-4 cm) H. zebra för 2200:-.

Kommentar

• Tisse89
        Användare
        • January 2011
        • 330

Zebra brukar ligga på 2000 / ynglet.

Mina favoriter utav corydoras är Corydoras Soladis

MVH Christofer
        CA

Parachromis loisellei
        Cryptoheros sajica
        Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >

Kommentar

• johho
          NCS Medlem

• March 2007
          • 1825

Härligt, så priset är fortsatt högt då. Då blir det nog omöjligt att fylla upp ett större akvarie med nog många sånna. Lite tråkigt då de är grymt snygga som alla andra också tycker såklart

Tack för infon!

Kommentar

• Eldnor
            Användare
            • June 2008
            • 99

L173

Kolla företagsannonserna, verkar finnas i Varberg, L173 alltså

Mvh / M

Kommentar

• johho
              NCS Medlem

• March 2007
              • 1825

Det är ju den äkta zebraplecon jag vill åt. Den verkar ju heta L046, de där L numrena är ett helvete Framförallt för en nybörjare

Kommentar

• par.fremdling@hotmail.se
                Användare
                • August 2011
                • 92

Jag fick tag i 5st L046 hos en odlare som jag gav 800:- st. för c:a 4 cm är dom. Sist jag var på Akvarielagret så tog dom 1600:- st.
                Senast redigerad av par.fremdling@hotmail.se; 29 February 2012, 15:57.

Kommentar

• johho
                  NCS Medlem

• March 2007
                  • 1825

[QUOTE=par.fremdling@hotmail.se;866164]
                  Ursprungligen postat av johho
                  Det är ju den äkta zebraplecon jag vill åt. Den verkar ju heta L046, de där L numrena är ett helvete Framförallt för en nybörjare [/QUOTE Jag fick tag i 5st L046 hos en odlare som jag gav 800:- st. för c:a 4 cm är dom

Trevligt, vart var detta någonstans? Finns det några kontaktuppgifter till odlaren?

Kommentar

• Ciklid_Martin
                    Användare
                    • May 2011
                    • 136

[QUOTE=johho;866167]
                    Ursprungligen postat av par.fremdling@hotmail.se

Trevligt, vart var detta någonstans? Finns det några kontaktuppgifter till odlaren?
                    Han finns säkert här:http://loricariidae.se/
                    Du kan regga dig där och ställa samma fråga på köp och sälj i forumdelen.
                    sigpic

Kommentar

• cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

Ursprungligen postat av par.fremdling@hotmail.se
                      Jag fick tag i 5st L046 hos en odlare som jag gav 800:- st. för c:a 4 cm är dom. Sist jag var på Akvarielagret så tog dom 1600:- st.
                      Välkommen till vårt forum

4cm 800kr ganska billigt

våra 1600kr superbilligt 6cm vilket betyder +50% högre +50% längre +50% bredare
                      så i stort sett väger dom fyra gånger mer
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

Arbetssätt...