Dom hade nå fisk jag inte kände igen här på akvariefisken i Umeå.. någon som vet vad det är?
Vad är detta för frre/firrar?
Kollaps
X
-
Vad är detta för frre/firrar?
720liter CA
Herichthys cyanoguttatus,
Parachromis loisellei
375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)
250liter CA
cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurTaggar: Ingen -
ser ut som några dåliga zebra ciklider och den siste ser ut som en citrinellum el. liknande art!CA -
tror inte det är zebra, den oranga(som påminner om zebrahona) firren e nästan 15cm o det e väldigt stort för en zebra hona och den största av dom va nog runt 20cm720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurKommentar
-
zebror kan bli 15cm även honor! men dom ser lite avlånga ut kanske någon hybrid, kollar genom mobilen så bilderna e inte så stora!CAKommentar
-
För länge sen fanns det mycket uropthalmus i stan. Kan vara hybrider men svårt att se? Nummer 3 kan vara med vild fantasi en ob cintrinellum? Blev nyfiken, nu måste jag dit och kollaSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Den som ser ut som en förvuxen zebra hona tyckte jag va riktigt snygg mycke mer orange än va zebror brukar ha, fast jag vill inte ha några hybrider720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
-
Vad är den översta fisken på bild nr 2 för en.
Färg och mönstermässigt skulle de två första vara sebror, men jag tycker att formen är fel. Speciellt huvudformen är lite väl utdragen. Så jag gissar att de är någon form av gatukorsning.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Det är ju det jag oxå undrar! det första jag tänkte när jag såg dom va cichlasoma uropthalmus fast sen såg jag den svart/oranga fisken o då blev jag fundersam... den på bild 2 altsåSenast redigerad av Thompa; 28 February 2012, 02:28.720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
-
-
720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
-
Hittade 2 till.720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
-
vet tyvärr inte vad detta är nån slags zebra-type antagligen men samtidigt är de ju lite väl stora för att tillhöra både amatilania och cryptoheros (visst det finns riktigt rejält stora zebror emellanåt men ändå), hyfsat unik den där ob firren. skall bli spännande att se om nån här vet vad det kan va.Kommentar
-
-
ja det är nog det, så det är nog ganska svårt att va säker på vad de innehåller. kanske inte ens är samma arter i alla, eller så tillhör kanske ob-fisken exakt samma stam även om den ser så annorlunda ut mot de andra.Kommentar
-
Kommentar