If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hört det tidigare nu men tydligen ska det vara officiellt nu att vätskeförbudet på flyget hävs nästa år enligt p3. Kommer betyda allt ju för oss som vill frakta ovärderlig fisk!
Jag fraktade fisk från Akvarielagret hem till Ronneby några dagar innan det där förbudet började gälla (samma vecka tror jag). Typiskt bra om man får flyga med fisk igen
Det vore helt lysande. Är det bara inom Sverige, inom EU, eller gäller det hela världen?
EDIT: Hmm... Vätskorna ska "inspekteras". Hoppas "inspekteringen" är nån röntgen- eller bombsniffar-robot, annars blir det nog fortfarande svårt att köpa fisk i Tyskland och ta hem i handbagaget.
Senast redigerad av Mike_Noren; 27 February 2012, 14:55.
Det vore helt lysande. Är det bara inom Sverige, inom EU, eller gäller det hela världen?
EDIT: Hmm... Vätskorna ska "inspekteras". Hoppas "inspekteringen" är nån röntgen- eller bombsniffar-robot, annars blir det nog fortfarande svårt att köpa fisk i Tyskland och ta hem i handbagaget.
Om inte flygbolagen går med på att man fraktar fisk i handbagaget så länge kärlet är garanterat läckagesäkert - det fick man ju förr.
Som jag fattade det blir det en sorts röntgen som reagerar på explosiva vätskor. Så himla mycket roligare det kommer bli att resa nu . Bara att slänga ner ett par breathing bags "just in case" när man ska ut på walkabout hehe
Kommentar