Hört det tidigare nu men tydligen ska det vara officiellt nu att vätskeförbudet på flyget hävs nästa år enligt p3. Kommer betyda allt ju för oss som vill frakta ovärderlig fisk!
Vätske förbudet försvinner?
Kollaps
X
-
Vätske förbudet försvinner?
SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Taggar: Ingen -
Jag fraktade fisk från Akvarielagret hem till Ronneby några dagar innan det där förbudet började gälla (samma vecka tror jag). Typiskt bra om man får flyga med fisk igen
/Jocke -
Det vore helt lysande. Är det bara inom Sverige, inom EU, eller gäller det hela världen?
EDIT: Hmm... Vätskorna ska "inspekteras". Hoppas "inspekteringen" är nån röntgen- eller bombsniffar-robot, annars blir det nog fortfarande svårt att köpa fisk i Tyskland och ta hem i handbagaget.Senast redigerad av Mike_Noren; 27 February 2012, 14:55.Kommentar
-
Det vore helt lysande. Är det bara inom Sverige, inom EU, eller gäller det hela världen?
EDIT: Hmm... Vätskorna ska "inspekteras". Hoppas "inspekteringen" är nån röntgen- eller bombsniffar-robot, annars blir det nog fortfarande svårt att köpa fisk i Tyskland och ta hem i handbagaget.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Som jag fattade det blir det en sorts röntgen som reagerar på explosiva vätskor. Så himla mycket roligare det kommer bli att resa nu . Bara att slänga ner ett par breathing bags "just in case" när man ska ut på walkabout heheSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
Kommentar