Vätske förbudet försvinner?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rivulatus
    Användare
    • December 2002
    • 811

Vätske förbudet försvinner?

Hört det tidigare nu men tydligen ska det vara officiellt nu att vätskeförbudet på flyget hävs nästa år enligt p3. Kommer betyda allt ju för oss som vill frakta ovärderlig fisk!
    SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"
  • Banderad
    Användare
    • February 2006
    • 3479

Jag fraktade fisk från Akvarielagret hem till Ronneby några dagar innan det där förbudet började gälla (samma vecka tror jag). Typiskt bra om man får flyga med fisk igen

/Jocke

Kommentar

• Mike_Noren
      Användare
      • February 2003
      • 2695

Det vore helt lysande. Är det bara inom Sverige, inom EU, eller gäller det hela världen?

EDIT: Hmm... Vätskorna ska "inspekteras". Hoppas "inspekteringen" är nån röntgen- eller bombsniffar-robot, annars blir det nog fortfarande svårt att köpa fisk i Tyskland och ta hem i handbagaget.
      Senast redigerad av Mike_Noren; 27 February 2012, 14:55.

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Ursprungligen postat av Mike_Noren
        Det vore helt lysande. Är det bara inom Sverige, inom EU, eller gäller det hela världen?

EDIT: Hmm... Vätskorna ska "inspekteras". Hoppas "inspekteringen" är nån röntgen- eller bombsniffar-robot, annars blir det nog fortfarande svårt att köpa fisk i Tyskland och ta hem i handbagaget.
        Om inte flygbolagen går med på att man fraktar fisk i handbagaget så länge kärlet är garanterat läckagesäkert - det fick man ju förr.
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Rivulatus
          Användare
          • December 2002
          • 811

Som jag fattade det blir det en sorts röntgen som reagerar på explosiva vätskor. Så himla mycket roligare det kommer bli att resa nu . Bara att slänga ner ett par breathing bags "just in case" när man ska ut på walkabout hehe
          SA:

Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
          Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

Kommentar

Arbetssätt...