Spara påfåglarna och skaffa ett stort jaggapar.haha där fick du något att tänka på.
Fråga publiken!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Att behålla påffarna är inte ett alternativ överhuvudtaget. Det är väl det enda beslut angående inriktningen på det här karet som är definitivt och oåterkalleligt.
Jag väntar bara på besked från Wilhelm om han lyckas finna något sätt att hämta hem dem från Malmö till Norrköping. Om inte, räknar jag med att alla ni påffefantaster står på kö för att ta hand om dem...
//KajKommentar
-
Jag förstår att du har bestämt dig för att sälja påffarna. Synd, tycker jag, dom hade gjort sig bra med sällskap av Laetacara araguiaiae och Laetacara thayeri . På bottnen hade du kunnat haft ett gäng långsträckta pansarmalar som soptunnor.Kommentar
-
-
Ok, så jag får förtydliga:
Att behålla påffarna är inte ett alternativ överhuvudtaget. Det är väl det enda beslut angående inriktningen på det här karet som är definitivt och oåterkalleligt.
Jag väntar bara på besked från Wilhelm om han lyckas finna något sätt att hämta hem dem från Malmö till Norrköping. Om inte, räknar jag med att alla ni påffefantaster står på kö för att ta hand om dem...
//KajMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Har du provat CA? OM inte tycker jag du ska göra det! För de är intressanta firrar med mycket händelser i karet blir sällan tråkigt gäller bara hitta rätt balans i antal fiskar och humör finns en hel del att välja på. De större sorterna vill ju ha plats men många av dom tar verkligen mindre revir än man tror medan vissa(ganska få) kräver halva eller t o m ett helt kar vilket man kanske ska undvika men allt hänger på tycke och smak lycka till med vad du än bestämmer dig för...
Jovisst finns det väldigt intressanta - och fina - alternativ bland CA också. När jag satte samman den här röstningen/undersökningen för ngn vecka sedan tappade jag helt bort det alternativet av någon outgrundlig anledning.
Alltså, helst skulle jag väl skaffa tre, fyra kar till för det är faktiskt så att inget alternativ är sämre eller mindre intressant än de andra. Men nu är det bara ett kar...
//KajKommentar
-
Så hur blev det då?
Efter många funderingar fram och tillbaka åkte påfåglarna ut, karet tömdes och en ny miljö sattes ihop. I helgen fylldes det på vatten igen och 6 st vf peru altum fick premiärsimma i det nya SA-karet som är tänkt att husa uppåt 20 skalarer och kanske så småningom 6-8 diskus. Dessutom tetror, pansarmalar etc. En del växter ska också i. Just nu finns det tre näckrosor bara.
//KajKommentar
Kommentar