Jäklar vad fin stenkopia det blev! Du har alltså gjort en form av latexgummit och sen husfixat i den så du kan återanvända latexformen?!
375L Soperum
Kollaps
X
-
-
Kolla http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=10436.0
Jag använder dock inte Weber 4040...-------------------
MatsKommentar
-
/R
Ahh
Fel man kan ha -http://www.riftlakes.com/cichlids/plastbak.html
Avgutning i glasfiber var det.
Största problemet med en hel avgutning tror jag är att få formen stabil.Kommentar
-
Har läst om en som gjorde en hel avgjutning och göt en bakgrund, tror han använde betong, hittar tyvvär inte artikeln igen. enl vad jag vill komma ihåg så jämförde han arbetet med att göra en bakgrund i frigolit, men med bättre resultat.
/R
Ahh
Fel man kan ha -http://www.riftlakes.com/cichlids/plastbak.html
Avgutning i glasfiber var det.
Största problemet med en hel avgutning tror jag är att få formen stabil.
Som jag fattar avgjutningsprojektet så är det alltså en avgjutning..dvs man får ett negativ av naturen.Glasfiber/ polyestersystem är annars ett stabilt,kostnadseseffektivt material att jobba med.Rädd att finishen lätt kommer att uppfattas som "plastig"...En yta av fix med bärare av Polyester/ glasfiber skulla kanske fungera.Mellanskiktsvidhäftningen måste hursomhelst utvärderas innan man kör nånn större pryl.-------------------
MatsKommentar
-
Den arti-fish-iella stenen är under provning...återkommer med resultat. Under tiden har karet delats in 3 revir...nu finns det inte någon bottenyta för honorna att relaxa på längre.-------------------
MatsKommentar
-
Schnyggt! Finemang!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-------------------
MatsKommentar
-
12 av LEDarna slocknade,visade sig vara drivern som lagt av efter ca 4 månader...Ingick i:
Varunamnet är passande nog: LED DRIVER på höljet kallas Maxwellen på hemsidan..... Så kan det gå när man ska handla billigt, inget att rekommendera.Men får väll hoppas att parallellsystemet håller ett tag till. Bytte till en Maxwell LPC 35-700 inhandlad på Elfa, levererad till ICA Supermarket.Tänk va bekvämt att köpa LedDriver och köttfärs samtidigt.Konstigt att en heter Maxwellen och den andra Maxwell... ....Hmmmmm kanske språkproblem
Men nu LED-glittrar det stilla och fridfullt åter över fiskar och vatten, inga nedsättande omdömmen eller förbannelser uttalas längre i vredesmod.-------------------
MatsKommentar
-
Har du kollat så att inte parallellsystemet heter Maxwelltvå? För då är det ju inte så konstigt om den första heter Maxwellen.
/KajKommentar
-
Men OK, man ska inte vara för optimistisk: Det kan alltid bli värre.-------------------
MatsKommentar
-
OK göra sten då...Latextekniken...lätt modifierad enl tråd i Ciklider.se...
Tanken är att dölja en 5000L sunsun omrörare.Få se hur det blir när det är klart men såhär är det nu.
1. Sten lånad, skall återföras i frihet.
2. Latexgummi från Panduro...
3. Pensla på ett par lager..
4. Torkad blir den transperent
5. Armera med gasbinda el dyligt + mer latex...ca 5 lager blev det nog...
6. Dra av gummit.Dra på det igen, för att den inte skulle säcka gjorde jag en stödform av ugnsfolie...+ tejp å så.
7. 1:a lager husfix Sika med lite svart pigment..tunt lager..
8. På med mer husfix 2-3 lager armerade lite med gasbinda...
9. Plastade fast 2 alugrejjer med epoxi + glasfiber.
10. Ett lager husfix till.
11. Slipade kanterna med en minirondell...
Kolla på bilderna fattar ni.Bilderna lite i okronologisk ordning.tog ca en vecka..fortsättning följer såklart.Kommentar
-
Rapport från Soprumsakvarium
Här händer det inte mycket.Vaknar när ljuskällan tänder till, simmar runt lite, spanar på andra könet.Käkar lite när det bjuds på nått, spänner sig lite och snurrar runt lite. Tar en liten lur, sen är det morgon igen. Kollar ifall man kan hoppa lite uppi rampen.Hoppas det blir räk-mix-macka idag.
Senast redigerad av Suma; 09 December 2012, 00:29.-------------------
MatsKommentar
-
Jäsiken vad snyggt, riktiga fighters du hade där. Ryms det verkligen på sikt sådana hanar i samma akvarium?
edit: Väldigt vad de kan fälla ut membranen under hakan. Det framgår inte lika tydligt på bild men på film blir det uppenbart.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kolla i bärjan typ efter 40 sek...till fågeln kommerSenast redigerad av Suma; 09 December 2012, 00:54.-------------------
MatsKommentar
-
Otroligt vackra när de visar upp sig så där. Jag ser att de bara swishar till när de bråkar inga strider egentligen och inga jakter heller.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar