375L Soperum
Kollaps
X
-
-
-------------------
MatsKommentar
-
Musikfrågan, inte så svårt denna gång....man kliar sig bekymrat i skägget och undrar-------------------
MatsKommentar
-
Kulturskymning kulturskymning...Det musikaliska stycket var ju såklart "Hal som en ål" med Göteborgsgruppen Ensamma hjärtan...en inspelning från radioprogrammet Tonkraft som gick i kanalen P3.Observera Danielssons unika rimm "Hej då" på löss, är ju i orginal: adjöss...Den mänskliga hjärnan är ett unikt organ vad gäller prioritering av minnen.-------------------
MatsKommentar
-
Avslöjande utvikningsbilder från vattenbytestiden.
Uppfällning LED rampe.../ UVC + utsprut + strömmare / andra grejjer-------------------
MatsKommentar
-
Ja varför köpa en kruka på Ikea när man kan bygga om ett helt rum för en stackars plantaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Min mangroveplanta, som förresten heter Mandrake, säger att han inte förstår hur det kunde spåra ur så katastrofalt. Jag tillrättavisade honom bestämmt och bad honom hålla tyst!-------------------
MatsKommentar
-
Hahaha, ROFLMAO, nu känner jag igen dig lite bättre :-)Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
OK göra sten då...Latextekniken...lätt modifierad enl tråd i Ciklider.se...
Tanken är att dölja en 5000L sunsun omrörare.Få se hur det blir när det är klart men såhär är det nu.
1. Sten lånad, skall återföras i frihet.
2. Latexgummi från Panduro...
3. Pensla på ett par lager..
4. Torkad blir den transperent
5. Armera med gasbinda el dyligt + mer latex...ca 5 lager blev det nog...
6. Dra av gummit.Dra på det igen, för att den inte skulle säcka gjorde jag en stödform av ugnsfolie...+ tejp å så.
7. 1:a lager husfix Sika med lite svart pigment..tunt lager..
8. På med mer husfix 2-3 lager armerade lite med gasbinda...
9. Plastade fast 2 alugrejjer med epoxi + glasfiber.
10. Ett lager husfix till.
11. Slipade kanterna med en minirondell...
Kolla på bilderna fattar ni.Bilderna lite i okronologisk ordning.tog ca en vecka..fortsättning följer såklart.-------------------
MatsKommentar
-
Snyggt jobbat! Ser helt klart ut som en sten.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Fasen vad enkelt det såg ut Kan dock tänka mig att det krävs ett gott handlag.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Rent teoretiskt...alltså bara teoretiskt..skulle man kunna gjuta av en kvm natur på ett par timmar.Men det är självklart bara i teorin och inte något som en akvarist,med normalt funtad självbevarelsedrift ens skulle tänka på att verkställa..-------------------
MatsKommentar
-
Hur lätt var det att få bort latexen från stenen? hade du någon förbehandling?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
Kommentar