Apistogramma diplotaenia, noen som har?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HaakonH
    Användare
    • October 2011
    • 7

    Apistogramma diplotaenia, noen som har?

    Jeg er for tiden på jakt etter Apistogramma diplotaenia og Biotoecus sp. (alle av interesse). Jeg jobber i en lokal zoobutikk her i Bergen, Norge, og håper å få tak i disse fiskene via en av mine leverandører. Men, de er som kjent ikke så utbredt i vår hobby, så jeg må helt klart lete en stund for å finne dem.

    Er det noen av dere som har disse fisker, og er villig til å la noen finne veien hit? Eller kanskje noen har tips til hvem jeg kan kontakte?

    Jeg vet at Aquarium Glaser i Tyskland nylig fikk inn noen VF A.diplotaenia, men jeg er ikke kunde hos dem for tiden. I det minste betyr det at nye eksemplarer er i hobbyen. Jeg er også kjent med at arten odles av en dyktig oppdretter i Indonesia. Ingen av disse løsningene er lette å benytte seg av for min del akkurat nå. Derfor lurer jeg på om det er noen i Sverige eller Danmark som driver på med disse fiskene?

    -Haakon
  • cichlids4fun
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 3111

    #2
    Ursprungligen postat av HaakonH
    Jeg er for tiden på jakt etter Apistogramma diplotaenia og Biotoecus sp. (alle av interesse). Jeg jobber i en lokal zoobutikk her i Bergen, Norge, og håper å få tak i disse fiskene via en av mine leverandører. Men, de er som kjent ikke så utbredt i vår hobby, så jeg må helt klart lete en stund for å finne dem.

    Er det noen av dere som har disse fisker, og er villig til å la noen finne veien hit? Eller kanskje noen har tips til hvem jeg kan kontakte?

    Jeg vet at Aquarium Glaser i Tyskland nylig fikk inn noen VF A.diplotaenia, men jeg er ikke kunde hos dem for tiden. I det minste betyr det at nye eksemplarer er i hobbyen. Jeg er også kjent med at arten odles av en dyktig oppdretter i Indonesia. Ingen av disse løsningene er lette å benytte seg av for min del akkurat nå. Derfor lurer jeg på om det er noen i Sverige eller Danmark som driver på med disse fiskene?

    -Haakon
    En kompis till mig odlade båda arterna för 6-7år sen och sålde i svenska affärer så det borde ha funnits ganska mycket då iaf, vet dock inte om han har dem nu för tiden, det bästa tipset jag kan ge dig att kontakta zoomässan i kungsbacka han brukar ha ganska ovanliga dvärgisar, och möjligtvis södermalms zoo i stockholm eller vad den nu heter han kan kanske oxå ha dem, kolla annars akvarielagrets fisksök där kan alla beställa lite långt för dig att hämta kanske....... men är det inte nån tjeck som säljer glasers fisk i sverige oxå?
    Mvh
    Peter

    don´t drink water-fish ..... in it!

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

      #3
      Peter, vet du om din kompis har några hyggliga bilder vi kan använda?

      Jag har några men ingen toppkvalitet, jag kör på dem tills bättre dyker upp.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

        #4
        Jag har lagt in dessa tills vidare:
        Apistogramma diplotaenia
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Peter, vet du om din kompis har några hyggliga bilder vi kan använda?

          Jag har några men ingen toppkvalitet, jag kör på dem tills bättre dyker upp.
          tror inte det men jag kan fråga vid tillfälle
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          Arbetssätt...