De barber jag har är nog inte så lätta att äta upp, det finns riktiga bamsingar. De äter inga fenor simmar i stim och liknar (med lite god vilja)astyanax tetror
Barber som stimfiskar
Kollaps
X
-
Barber som stimfiskar
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetTaggar: Ingen -
-
Barber som stimfiskar
Puntius mahecola
Riktigt läcker ryggfena och de hjälpte mina CA:are från att vara skraja med sitt orädda stimmande.
Jag har ett 720 med BTN. I det akvariet så är firrarna så sjukt rädda. Så snart jag kommer in i rummet så får de spatt och gömmer sig men kommer fram om jag sätter mig stilla framför akvariet. Jag funderar på vad det kan bero på. I samma rum har jag 2 andra akvarier och ingen fisk är rädd i dessa. Inga fönster (i princip).Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Puntius mahecola
Riktigt läcker ryggfena och de hjälpte mina CA:are från att vara skraja med sitt orädda stimmande.
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=827605Kommentar
-
Ganska mycket off topic: men jag skulle gärna se bilder på era barber. Puntius mahecola och P filamentosus är inte ett dugg lika varann. Däremot finns det andra arter att blanda ihop respektive art med, och där är det svårare.Kommentar
-
Jag ska försöka fota, särskilt om stora hannen har spärrat upp fenorna så ser den snygg ut. Tyvärr har jag en med en rejäl skada på sidan (dök upp i torsdags) Men alla andra är fina.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Barber som stimfiskar
Puntius denisonii dessa är ruggit snygga som kompliment och klarar sig med jackar och påffarKommentar
-
Kommentar
-
Puntius mahecola:
Förlänga filament: ja (ordentligt)
skäggtömmar: nej inte direkt
munnen är i princip rakt fram fast svagt nedåt. Storoch tar en hel oskalad ärta om så krävs, förstår inte hur den kan gå in men det gör den.
Ingen fläck på sidan.
Hanarna blir lite vita på nosen.
Jag har fotat men inte haft tid att lägga upp bilderna.Senast redigerad av DaRe; 24 February 2012, 00:54.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
OT, men här kommer ett par bilder:Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Barber som stimfiskar
Ingen av de tre bilderna föreställer P.mahecola. Jag skall se om jag kan lista ut vilka arter det kan vara av de ca 8 som finns att välja på. Jag tycker inte att Big Sals och DaRes bilder visar samma art.Kommentar
-
Min kan nog vara lite vad som helst, de är köpta på akvarielagret och de har några kvar.
Vore ju intressant att höra vad det kan vara för några.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
14-17cm så rätt biffigaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar