Har lagt upp detta på Zoopet men tänkte jag lägger den här med.
Har fått klartecken från "regeringen" hemma att köpa mig ett 720 liters akvarium. Har gått och drömt länge om jordätare men har inte kunna skaffa några för jag har tyckt att de 180L vi har är på tok för litet.
Så nu kommer en önskelista på fiskar och jag skulle vilja ha lite åsikter.
5-6st Satanoperca leucosticta
5-6st Geophagus sp. "orange head araguaia"
30-40st Tetror av något slag, inte bestämt mig vilka ännu
4st Mesonauta insignis (flaggciklider)
10st Otocinclus vittatus
1+3 någon apistrogamma
10st corydoras, om de inte är för trångt på botten.
2st L-malar, inte bestämt mig där heller vilken sort ännu.
Så lite frågor är då, Blir det för trångt på botten med alla dessa jordätare eftersom de blir ganska stora allihopa, kan tänka mig att bara köra Geophagus i så fall men hade varit underbart med båda sorter.
Finns det möjlighet att även ha äppelsnäckor eller kommer jordätarna göra livet surt för dem?
Själva akvariet tänkte jag anpassa för jordätarna men ska försöka få ner mycket växter ändå, blir att köpa mycket som går att knyta på rötter och sånt.
Ja det kommer en projekt tråd senare när jag börjar få hem sakerna, Ska planeras och sparas ihop lite pengar först.
MvH
//Alf
Har fått klartecken från "regeringen" hemma att köpa mig ett 720 liters akvarium. Har gått och drömt länge om jordätare men har inte kunna skaffa några för jag har tyckt att de 180L vi har är på tok för litet.
Så nu kommer en önskelista på fiskar och jag skulle vilja ha lite åsikter.
5-6st Satanoperca leucosticta
5-6st Geophagus sp. "orange head araguaia"
30-40st Tetror av något slag, inte bestämt mig vilka ännu
4st Mesonauta insignis (flaggciklider)
10st Otocinclus vittatus
1+3 någon apistrogamma
10st corydoras, om de inte är för trångt på botten.
2st L-malar, inte bestämt mig där heller vilken sort ännu.
Så lite frågor är då, Blir det för trångt på botten med alla dessa jordätare eftersom de blir ganska stora allihopa, kan tänka mig att bara köra Geophagus i så fall men hade varit underbart med båda sorter.
Finns det möjlighet att även ha äppelsnäckor eller kommer jordätarna göra livet surt för dem?
Själva akvariet tänkte jag anpassa för jordätarna men ska försöka få ner mycket växter ändå, blir att köpa mycket som går att knyta på rötter och sånt.
Ja det kommer en projekt tråd senare när jag börjar få hem sakerna, Ska planeras och sparas ihop lite pengar först.
MvH
//Alf
Kommentar