Glo-fish tetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • November 2005
    • 1294

    Glo-fish tetra

    Glo-fish sebrafiskar har man ju sett bilder av tidigare men nu hittade jag en bild från en fiskgrossist i Florida på en grön Glo-fish tetra. Onekligen lite cool



    Fanns för övrigt massa fiskar o bilder på denna sida.
  • Bromma 2
    Användare
    • July 2006
    • 33

    #2
    Genmanipulerat tillåtet inom EU?.........................not

    Kommentar

    • Hac
      Användare
      • February 2012
      • 10

      #3
      Nä jag hoppas d e importförbud .

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        #4
        Dessa firrar är inte tillåtet att sälja eller hålla utan tillstånd som jag förstått det (genmodifierade).
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Hac
          Användare
          • February 2012
          • 10

          #5
          Ja ja säger då d de där amrisarna d e inte klokt att d får hållas på detta vis mao.att d får göra som d vill.d ä i alla fall i mina ögon helt otroligt att d får hållas. Nej en bojkott vore lämplig hoppas att de inte kan exportera dessa fiskar utan att d får hållas med det i Amerikat . Utan Särskild Anledning.så tycker jag man kan avsluta en sådan här kommentar alltså de håller på så här.
          Utan
          Särskild
          Anledning

          Kommentar

          • PaS
            Användare
            • December 2010
            • 47

            #6
            Ursprungligen postat av Hac
            Ja ja säger då d de där amrisarna d e inte klokt att d får hållas på detta vis mao.att d får göra som d vill.d ä i alla fall i mina ögon helt otroligt att d får hållas. Nej en bojkott vore lämplig hoppas att de inte kan exportera dessa fiskar utan att d får hållas med det i Amerikat . Utan Särskild Anledning.så tycker jag man kan avsluta en sådan här kommentar alltså de håller på så här.
            Utan
            Särskild
            Anledning
            Vad är det du tycker är så hemskt?
            Tropheus

            Kommentar

            • Hac
              Användare
              • February 2012
              • 10

              #7
              Jo jag tycker att d med genmanupellation kan dom hållas med i USA.

              Kommentar

              • HåkanM
                NCS Medlem
                • November 2005
                • 1294

                #8
                Visst de är förbjudna i EU ( vilket i och för sig inte säger så mycket med tanke på allt knäppt EU beslutar om). De är genmanipulerade ( lite kul ord egentligen, ungefär som kalhygge som numera heter föryngringsyta)
                Men vad tycker ni om själva utseendet ?, Jag tycker verkligen att de är coola...

                Kommentar

                • Bromma 2
                  Användare
                  • July 2006
                  • 33

                  #9
                  Ursprungligen postat av HåkanM
                  Visst de är förbjudna i EU ( vilket i och för sig inte säger så mycket med tanke på allt knäppt EU beslutar om). De är genmanipulerade ( lite kul ord egentligen, ungefär som kalhygge som numera heter föryngringsyta)
                  Men vad tycker ni om själva utseendet ?, Jag tycker verkligen att de är coola...
                  Fiskarna i sig är det väl inget fel på,men vägen dit är väl inget att ta efter.
                  Jänkarna försöker väl lobba GMO.

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

                    #10
                    Ursprunget till att sätta in genen var som markör för miljögift om jag inte mins fel. Då skulle man enkelt kunna sätta ut burar med riskfisk och började de lysa så var vattnet inte OK.

                    Jag skulle aldrig skaffa dessa fiskar då de är förbjudna. Hde de inte varit det hade jag ine varit helt ointresserad konstigt nog. Jag är helt ointresserad av urvalsodlad fisk.

                    När det gäller genmodifierade organismer är jag inte odelat positiv eller negativ. Egentligen inte pga. tekniken (På växter har den nu "testats" i USA ett tag utan alltför negativa effekter) men när debatten var som hårdast anser jag att förespråkarna hade noll risktänkande. Däremot har ju förhoppningen om minskad kemikalieanvändning gått i stöpet - sist jag läste hade den ökat.

                    Ingen vettig människa är ju däremot mot att bakterier står för all produktion av insulin. Detta är också genmodifiering.

                    (Och ja, jag vägrar att använda ordet genmanipulering)
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • Bromma 2
                      Användare
                      • July 2006
                      • 33

                      #11
                      "Jag skulle aldrig skaffa dessa fiskar då de är förbjudna. Hde de inte varit det hade jag ine varit helt ointresserad konstigt nog. Jag är helt ointresserad av urvalsodlad fisk."

                      Är inte all fisk vi köper idag urvalsodlad,du ser ju knappast några sneda och krokiga fiskar,enögda eller att dom saknar en eller annan fena.

                      Kommentar

                      • olof
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1823

                        #12
                        Ursprungligen postat av Bromma 2
                        "Jag skulle aldrig skaffa dessa fiskar då de är förbjudna. Hde de inte varit det hade jag ine varit helt ointresserad konstigt nog. Jag är helt ointresserad av urvalsodlad fisk."

                        Är inte all fisk vi köper idag urvalsodlad,du ser ju knappast några sneda och krokiga fiskar,enögda eller att dom saknar en eller annan fena.
                        Det är ju defekt fisk. Varför skulle någon köpa det? Det har väl knappast med urvalsodling att göra att det inte säljs defekt fisk.

                        När jag odlar fisk får jag aldrig den typen av defekter. Faktum är att jag i stort sett aldrig ser några defekter överhuvudtaget. Jag odlar oftast på VF fisk.

                        mvh

                        olof
                        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                        Kommentar

                        • Ola Svensson
                          Användare
                          • April 2002
                          • 14633

                          #13
                          Ursprungligen postat av Bromma 2
                          Är inte all fisk vi köper idag urvalsodlad,du ser ju knappast några sneda och krokiga fiskar,enögda eller att dom saknar en eller annan fena.
                          Nej det är den inte, men OK. Jag menade fiskar där urvalsodlingen hade som mål att fisken inte ska likna naturformen, men det är detta man i allmänhet menar - att man gör ett urval för att nå ett utseende fisken inte hade från början.
                          Med vänliga hälsningar

                          Ola

                          Kommentar

                          Arbetssätt...