Glo-fish tetra
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Dessa firrar är inte tillåtet att sälja eller hålla utan tillstånd som jag förstått det (genmodifierade).Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ja ja säger då d de där amrisarna d e inte klokt att d får hållas på detta vis mao.att d får göra som d vill.d ä i alla fall i mina ögon helt otroligt att d får hållas. Nej en bojkott vore lämplig hoppas att de inte kan exportera dessa fiskar utan att d får hållas med det i Amerikat . Utan Särskild Anledning.så tycker jag man kan avsluta en sådan här kommentar alltså de håller på så här.
Utan
Särskild
AnledningKommentar
-
Ja ja säger då d de där amrisarna d e inte klokt att d får hållas på detta vis mao.att d får göra som d vill.d ä i alla fall i mina ögon helt otroligt att d får hållas. Nej en bojkott vore lämplig hoppas att de inte kan exportera dessa fiskar utan att d får hållas med det i Amerikat . Utan Särskild Anledning.så tycker jag man kan avsluta en sådan här kommentar alltså de håller på så här.
Utan
Särskild
AnledningTropheusKommentar
-
-
Visst de är förbjudna i EU ( vilket i och för sig inte säger så mycket med tanke på allt knäppt EU beslutar om). De är genmanipulerade ( lite kul ord egentligen, ungefär som kalhygge som numera heter föryngringsyta)
Men vad tycker ni om själva utseendet ?, Jag tycker verkligen att de är coola...Kommentar
-
Visst de är förbjudna i EU ( vilket i och för sig inte säger så mycket med tanke på allt knäppt EU beslutar om). De är genmanipulerade ( lite kul ord egentligen, ungefär som kalhygge som numera heter föryngringsyta)
Men vad tycker ni om själva utseendet ?, Jag tycker verkligen att de är coola...
Jänkarna försöker väl lobba GMO.Kommentar
-
Ursprunget till att sätta in genen var som markör för miljögift om jag inte mins fel. Då skulle man enkelt kunna sätta ut burar med riskfisk och började de lysa så var vattnet inte OK.
Jag skulle aldrig skaffa dessa fiskar då de är förbjudna. Hde de inte varit det hade jag ine varit helt ointresserad konstigt nog. Jag är helt ointresserad av urvalsodlad fisk.
När det gäller genmodifierade organismer är jag inte odelat positiv eller negativ. Egentligen inte pga. tekniken (På växter har den nu "testats" i USA ett tag utan alltför negativa effekter) men när debatten var som hårdast anser jag att förespråkarna hade noll risktänkande. Däremot har ju förhoppningen om minskad kemikalieanvändning gått i stöpet - sist jag läste hade den ökat.
Ingen vettig människa är ju däremot mot att bakterier står för all produktion av insulin. Detta är också genmodifiering.
(Och ja, jag vägrar att använda ordet genmanipulering)Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
"Jag skulle aldrig skaffa dessa fiskar då de är förbjudna. Hde de inte varit det hade jag ine varit helt ointresserad konstigt nog. Jag är helt ointresserad av urvalsodlad fisk."
Är inte all fisk vi köper idag urvalsodlad,du ser ju knappast några sneda och krokiga fiskar,enögda eller att dom saknar en eller annan fena.
Kommentar
-
"Jag skulle aldrig skaffa dessa fiskar då de är förbjudna. Hde de inte varit det hade jag ine varit helt ointresserad konstigt nog. Jag är helt ointresserad av urvalsodlad fisk."
Är inte all fisk vi köper idag urvalsodlad,du ser ju knappast några sneda och krokiga fiskar,enögda eller att dom saknar en eller annan fena.
När jag odlar fisk får jag aldrig den typen av defekter. Faktum är att jag i stort sett aldrig ser några defekter överhuvudtaget. Jag odlar oftast på VF fisk.
mvh
olofKommentar
-
Nej det är den inte, men OK. Jag menade fiskar där urvalsodlingen hade som mål att fisken inte ska likna naturformen, men det är detta man i allmänhet menar - att man gör ett urval för att nå ett utseende fisken inte hade från början.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar