If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej. Riktigt snygg bakgrund! Håller själv på med en bakgrund till ett projekt som jag skriver om på zoopet.
Tänkte fråga vad du har målat med för färger? Funkar fått till riktigt fina övertoningar och highlights!
Tackar, Dessa färger har jag använt, dock lite osäker på om dom är skadliga för vattnet eller ej, men jag kommer lägga ett par lager med epoxy lack så då ska det förhoppningsvis inte vara något problem.
På ett annat forum så är det en del som vill hävda att det inte kommer att hålla med siliconen mot glaset, (kommer att lägga ett par lager epoxy lack först).
Tackar, Dessa färger har jag använt, dock lite osäker på om dom är skadliga för vattnet eller ej, men jag kommer lägga ett par lager med epoxy lack så då ska det förhoppningsvis inte vara något problem.
Okej va roligt, jag har använt nästan exakt samma färger fast vattenfärger till min bakgrund. Med dessa går det ju att få till bra jordnära nyanser. Om du bara ser till att försluta hel bakgrunden med epoxilack (måla mer än en gång) så spelar set ingen roll vad du använder för färger.
Okej va roligt, jag har använt nästan exakt samma färger fast vattenfärger till min bakgrund. Med dessa går det ju att få till bra jordnära nyanser. Om du bara ser till att försluta hel bakgrunden med epoxilack (måla mer än en gång) så spelar set ingen roll vad du använder för färger.
Har du någon bild på bygget/resultatet så är vi nyfikna!
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Börja om från början..... fy fan va jobbigt, efter att jag testat att lägga på lite epoxy så insåg jag att färgerna är alldeles för svaga, samtidigt så inser jag att under resans gång så har jag blivit bättre på att måla, det som jag målade i början och var nöjd med, är jag inte längre nöjd med.
Så MÅNGA timmars arbete åt helvete, har börjat lägga på ett nytt lager cement på alla delarna nu...
Börja om från början..... fy fan va jobbigt, efter att jag testat att lägga på lite epoxy så insåg jag att färgerna är alldeles för svaga, samtidigt så inser jag att under resans gång så har jag blivit bättre på att måla, det som jag målade i början och var nöjd med, är jag inte längre nöjd med.
Så MÅNGA timmars arbete åt helvete, har börjat lägga på ett nytt lager cement på alla delarna nu...
Var du tvungen att lägga på mer cement? Varför inte bara förstärka färgerna? Vad var det som var för svagt, vad blev det för effekt?
Kommentar