Nytt projekt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • luzze
    Användare
    • February 2012
    • 36

Målat lite mer frigolit nu.

Kommer att försöka göra klart allt dom närmaste veckorna, så mer bilder kommer snart...

Kommentar

• luzze
      Användare
      • February 2012
      • 36

Målat den största frigolitbiten nu, postar lite bilder på den.
      Snart dax för att lacka allt, stämmer det att härdad epoxy är helt giftfri?

Kommentar

• dezplay
        Användare
        • September 2008
        • 235

jävlar sicket as till bakgrund! tummen upp!

Kommentar

• sneakysteve
          Användare
          • March 2012
          • 10

Hej. Riktigt snygg bakgrund! Håller själv på med en bakgrund till ett projekt som jag skriver om på zoopet.

Tänkte fråga vad du har målat med för färger? Funkar fått till riktigt fina övertoningar och highlights!

Kommentar

• luzze
            Användare
            • February 2012
            • 36

Ursprungligen postat av dezplay
            jävlar sicket as till bakgrund! tummen upp!
            Tackar...

Kommentar

• luzze
              Användare
              • February 2012
              • 36

Ursprungligen postat av sneakysteve
              Hej. Riktigt snygg bakgrund! Håller själv på med en bakgrund till ett projekt som jag skriver om på zoopet.

Tänkte fråga vad du har målat med för färger? Funkar fått till riktigt fina övertoningar och highlights!
              Tackar, Dessa färger har jag använt, dock lite osäker på om dom är skadliga för vattnet eller ej, men jag kommer lägga ett par lager med epoxy lack så då ska det förhoppningsvis inte vara något problem.

Kommentar

• luzze
                Användare
                • February 2012
                • 36

På ett annat forum så är det en del som vill hävda att det inte kommer att hålla med siliconen mot glaset, (kommer att lägga ett par lager epoxy lack först).

Vad tror ni här om det?

Kommentar

• sneakysteve
                  Användare
                  • March 2012
                  • 10

Ursprungligen postat av luzze
                  Tackar, Dessa färger har jag använt, dock lite osäker på om dom är skadliga för vattnet eller ej, men jag kommer lägga ett par lager med epoxy lack så då ska det förhoppningsvis inte vara något problem.

Okej va roligt, jag har använt nästan exakt samma färger fast vattenfärger till min bakgrund. Med dessa går det ju att få till bra jordnära nyanser. Om du bara ser till att försluta hel bakgrunden med epoxilack (måla mer än en gång) så spelar set ingen roll vad du använder för färger.

Kommentar

• DaRe
                    NCS Medlem
                    • September 2009
                    • 22830

Okej va roligt, jag har använt nästan exakt samma färger fast vattenfärger till min bakgrund. Med dessa går det ju att få till bra jordnära nyanser. Om du bara ser till att försluta hel bakgrunden med epoxilack (måla mer än en gång) så spelar set ingen roll vad du använder för färger.
                    Har du någon bild på bygget/resultatet så är vi nyfikna!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• luzze
                      Användare
                      • February 2012
                      • 36

Börja om från början..... fy fan va jobbigt, efter att jag testat att lägga på lite epoxy så insåg jag att färgerna är alldeles för svaga, samtidigt så inser jag att under resans gång så har jag blivit bättre på att måla, det som jag målade i början och var nöjd med, är jag inte längre nöjd med.

Så MÅNGA timmars arbete åt helvete, har börjat lägga på ett nytt lager cement på alla delarna nu...

Kommentar

• sneakysteve
                        Användare
                        • March 2012
                        • 10

Ursprungligen postat av luzze
                        Börja om från början..... fy fan va jobbigt, efter att jag testat att lägga på lite epoxy så insåg jag att färgerna är alldeles för svaga, samtidigt så inser jag att under resans gång så har jag blivit bättre på att måla, det som jag målade i början och var nöjd med, är jag inte längre nöjd med.

Så MÅNGA timmars arbete åt helvete, har börjat lägga på ett nytt lager cement på alla delarna nu...
                        Var du tvungen att lägga på mer cement? Varför inte bara förstärka färgerna? Vad var det som var för svagt, vad blev det för effekt?

Kommentar

• luzze
                          Användare
                          • February 2012
                          • 36

Var du tvungen att lägga på mer cement? Varför inte bara förstärka färgerna? Vad var det som var för svagt, vad blev det för effekt?
                          Nja tvungen va jag inte, men jag ville få fram lite mer konturer, nu har jag gjort klart en bit iaf.

Endast färg.

Med epoxy, väldigt glossy

Under vatten blir det bättre, kanske lite väl starka färger, men det gillar jag

Kommentar

• DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

Coolt, det kommer se toppen ut tror jag när du har det i akvarium med allt annat. Liknar lite ett stenrös som har rasat ned i vattnet.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• hult87
                              Användare
                              • April 2012
                              • 30

ser grymt ut! kommer ju bli ett drömkar när du är klar

Kommentar

• affealien
                                Användare
                                • January 2012
                                • 1157

Riktigt fint!
                                Tror det kommer bli ännu snyggare när det kommer lite alger på det med.
                                Mvh
                                //Alf

Kommentar

Arbetssätt...