Nytt projekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PaS
    Användare
    • December 2010
    • 47

    #16
    Älskar bilder från marknader i Asien, även om man kan ställa sig en fråga eller två kring hur fisken hålls.

    Och fint projekt förresten.
    Tropheus

    Kommentar

    • luzze
      Användare
      • February 2012
      • 36

      #17
      Ursprungligen postat av starfighter
      bild 65 sjukt snyggt träd!
      Japp, håller med, blir att leta upp något liknande

      Kommentar

      • luzze
        Användare
        • February 2012
        • 36

        #18
        Ursprungligen postat av starfighter
        vad kostar akvarium och sånt i Thailand? om man t.ex tar ett sådant som de där coola saltvattenakvariet som rinner över kanterna
        Mitt kostade 2400 kr, det där är nog lite dyrare skulle jag tro

        Kommentar

        • luzze
          Användare
          • February 2012
          • 36

          #19
          Ursprungligen postat av PaS
          Älskar bilder från marknader i Asien, även om man kan ställa sig en fråga eller två kring hur fisken hålls.

          Och fint projekt förresten.
          håller med, tackar.

          Kommentar

          • luzze
            Användare
            • February 2012
            • 36

            #20
            Ursprungligen postat av aejohansson
            Av allt fränt som fanns på bilderna så väljer du malawi..
            Inte riktigt bestämt ännu, vet inte riktigt vad jag kan kombinera ju.....
            förslag?

            Kommentar

            • aejohansson
              Användare
              • May 2011
              • 432

              #21
              Ursprungligen postat av luzze
              Inte riktigt bestämt ännu, vet inte riktigt vad jag kan kombinera ju.....
              förslag?
              Allt beror på hur mycket pengar du är villig att lägga. En rocka fungerar till exempel bra i det kar du köpt och så länge sällskapet till den inte är förlitet eller kan äta på den så brukar det gå bra. Eldålen på bild 80 är också en trevlig fisk som visst är en rovfisk men tar inte så stora fiskar. Arowanan den går med är häftig men jag gissar att en asiatisk aro inte är gratis ens i asien. Stora cichlor är rätt häftiga, men äter mycket, grisar mycket men beter sig lite som en hundvalp som alltid är hungrig. Tigrinus som är på bild 82 är också läckra.

              Alla fiskar jag räknat upp nå skulle gå att ha tillsammans så länge de har någorlunda samma storlek och du har bra filtrering.

              Kommentar

              • luzze
                Användare
                • February 2012
                • 36

                #22
                Ursprungligen postat av aejohansson
                Allt beror på hur mycket pengar du är villig att lägga. En rocka fungerar till exempel bra i det kar du köpt och så länge sällskapet till den inte är förlitet eller kan äta på den så brukar det gå bra. Eldålen på bild 80 är också en trevlig fisk som visst är en rovfisk men tar inte så stora fiskar. Arowanan den går med är häftig men jag gissar att en asiatisk aro inte är gratis ens i asien. Stora cichlor är rätt häftiga, men äter mycket, grisar mycket men beter sig lite som en hundvalp som alltid är hungrig. Tigrinus som är på bild 82 är också läckra.

                Alla fiskar jag räknat upp nå skulle gå att ha tillsammans så länge de har någorlunda samma storlek och du har bra filtrering.
                Tack för denna intressanta infon, vi får se vad det blir för fisk, tar o bestämmer det lite senare.

                Kommentar

                • luzze
                  Användare
                  • February 2012
                  • 36

                  #23
                  Karvar för fullt i frigoliten nu, kommer mer och bättre bilder snart.

                  Kommentar

                  • 56ovwal
                    Användare
                    • March 2004
                    • 664

                    #24
                    Blev lite nyfiken på väggarna i första och nu sista bilden, vad är det? Ser ut som du tapetserat med "Back to Nature" ;-) Tjusigt!
                    Pigge
                    Bygger ny akvarielokal:
                    http://ovwali.blogg.se/
                    Uppdaterad:2011-12-23

                    Kommentar

                    • luzze
                      Användare
                      • February 2012
                      • 36

                      #25
                      aow, tapeten är mer intressant än projektet tydligen

                      Importerad tapet från tyskland 1000kr/rulle, 15m/1m så 15 kvm jämfört med vanligtvis 6 kvm.
                      Uppsättning gratis vid köp för över 3000 kr

                      Kommentar

                      • affealien
                        Användare
                        • January 2012
                        • 1157

                        #26
                        Har följ detta projekt från början redan på zoopet. Är grymt imponerad av din konstnärliga talanger när det gäller att tillverka stenar.
                        Mvh
                        //Alf

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

                          #27
                          Ursprungligen postat av luzze
                          Karvar för fullt i frigoliten nu, kommer mer och bättre bilder snart.

                          Ser häftigt ut! Jag var tvungen att kolla tillbaka på dina första inlägg, har du gjort den stora bakgrunden själv, med grotta och allt?

                          Har du täckt frigolit med husfix även i grottan, måste varit trixigt?!

                          Denna bakgrund/modul ska du även köra med husfix på den, i alla skrevor. Tufft jobb...
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • luzze
                            Användare
                            • February 2012
                            • 36

                            #28
                            Ursprungligen postat av affealien
                            Har följ detta projekt från början redan på zoopet. Är grymt imponerad av din konstnärliga talanger när det gäller att tillverka stenar.
                            Tackar, postade en tråd även där ja, blir till att göra klart frigoliten i morgon och sen börja pensla på cement, idag är det öl som gäller

                            Kommentar

                            • luzze
                              Användare
                              • February 2012
                              • 36

                              #29
                              Ursprungligen postat av DaRe
                              Ser häftigt ut! Jag var tvungen att kolla tillbaka på dina första inlägg, har du gjort den stora bakgrunden själv, med grotta och allt?

                              Har du täckt frigolit med husfix även i grottan, måste varit trixigt?!

                              Denna bakgrund/modul ska du även köra med husfix på den, i alla skrevor. Tufft jobb...
                              Tackar, japp det har jag, har tagit lite tid då detta är mitt första projekt, men börjar nu bli "varm i kläderna" så nu börjar det gå smidigare.

                              Japp, även cement där, den va ju delad i mitten innan så det gick ju fint, kan nog bli lite jobbigt med epoxyn sen iof.

                              Japp, lär ta några timmar ja

                              Kommentar

                              • 56ovwal
                                Användare
                                • March 2004
                                • 664

                                #30
                                Ursprungligen postat av luzze
                                aow, tapeten är mer intressant än projektet tydligen

                                Importerad tapet från tyskland 1000kr/rulle, 15m/1m så 15 kvm jämfört med vanligtvis 6 kvm.
                                Uppsättning gratis vid köp för över 3000 kr
                                Hehe, nja, jag uppskattar ditt akvarieprojekt osså, även om det inte framgick av mitt inlägg ;-)
                                Pigge
                                Bygger ny akvarielokal:
                                http://ovwali.blogg.se/
                                Uppdaterad:2011-12-23

                                Kommentar

                                Arbetssätt...