Tjoho! Nu har jag börjat knåpa ihop en ny fiskblandning i karet jag hade ciklidsoppa-experimentet förra året. Och nu blir det lite mindre och (förhoppningsvis) snällare ciklider, med möjlighet till lek också till skillnad från fjolårets ciklidsoppa där det nästan bara gick ensamfiskar. Inspirationen är på topp kan jag säga!
Jag laborerar ganska fritt just nu, köper främst fiskar jag inte har så bra koll på, kul att testa något nytt, och fokus ligger på att få fram ett kar som ger ett bra första intryck då karet står i hallen, samtidigt som det finns något att grotta ner sig i så intresset inte dalar. I första hand blir det SA.
Vi får väl se om jag ovetandes lyckas snubbla över någon raritet den här gången i klass med ornatumen förra året
Så här ser det ut idag - 2012-02-18
Ciklider
4 x Nyckelhålsciklid, Cleithracara maronii
4 x Delfinciklid, Krobia itanyi
3 x Panamaciklid, Cryptoheros panamensis
Malar
6 x Corydoras panda
6 x Corydoras soladis
1 x Ancistrus
1 x Panaque (prickig royal pleco, vet ej namnet)
Övrigt
8 x kerritetra, Inpaichthys kerri
Jag laborerar ganska fritt just nu, köper främst fiskar jag inte har så bra koll på, kul att testa något nytt, och fokus ligger på att få fram ett kar som ger ett bra första intryck då karet står i hallen, samtidigt som det finns något att grotta ner sig i så intresset inte dalar. I första hand blir det SA.
Vi får väl se om jag ovetandes lyckas snubbla över någon raritet den här gången i klass med ornatumen förra året
Så här ser det ut idag - 2012-02-18
Ciklider
4 x Nyckelhålsciklid, Cleithracara maronii
4 x Delfinciklid, Krobia itanyi
3 x Panamaciklid, Cryptoheros panamensis
Malar
6 x Corydoras panda
6 x Corydoras soladis
1 x Ancistrus
1 x Panaque (prickig royal pleco, vet ej namnet)
Övrigt
8 x kerritetra, Inpaichthys kerri
Kommentar