Jag har ett Fluval403 ytterfilter som har varit igång i cirka ett halvt år utan några som helst problem, fram tills igår. Det började med att det lät väldigt mycket om det så jag kopplade ur det och ville kolla impellern inuti, jag kunde inte se något fel så när jag hade satt ihop det och skulle koppla på det så ville det inte sluta tätt, med följd att det sipprade vatten mellan behållaren och toppdelen. Jag försökt och försökt att finna felet men det är samma visa varje gång jag skall koppla på det, gummiringen som fungerar som packning mellan behållaren och toppdelen ser ut att vara ok, det finns inga yttre skador på någon del överhuvudtaget.
Så vad kan det vara som gör att det läcker hela tiden? Om det är någon som har haft samma problem eller vet vad som kan göras åt det skriv ett par rader om det, för mina diskusar lever nu på lånad tid känns det som.....
Så vad kan det vara som gör att det läcker hela tiden? Om det är någon som har haft samma problem eller vet vad som kan göras åt det skriv ett par rader om det, för mina diskusar lever nu på lånad tid känns det som.....
Kommentar