If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja, visst är det spännande! Nimbochromis linni , dag 21, spottkar, bägge tummarna hålls krampaktigt...
Fjärde gången jag har dessa, de blir lätt sjuka. Troffar är rena guppyna i jämförelse, nåja nästan i allafall...
Två första: gruppen dog rätt snabbt, nått sotliknande.
Tredje: jag hade läst massor och frågar ännu mer, artkar verkade vara hemligheten. Provade ändå att släppa i några små, fina och snälla Aulonocara baenschi , det kan väl inte stressa dom. Linnina hög oavbrutet på de små, som var precis för stora för att kunna ätas. Aulonocarorna blev superstressade och fick soten, linnina blev smittade och alla dog.
Gissa om dom går i artkar denna gång? Jag har 2+3 och detta är första leken, äntligen
Man får tacka!
Nått skumt är det med dom. Honan har dock varit i håven två gånger under tugget nu och håller ändå äggen, märklig paradox. Första leken också, en del firrar brukar behöva öva lite först.
De andra går med fyrögonfiskar nu och det går fint än så länge. Eget kar är på G, bara hon spottat så samlar jag gruppen igen.
Jag har provat en gång med i mina ögon malawisjöns häftigaste fisk. köpte på mig ett stort gäng.
Inte överlevde dom någon längre tid, typ buken gjorde att dom trillade bort en efter en. Inget märktes på övriga innevånare.
Tror nog att det är just N.linni som skulle kunna få mig att börja med Malawi igen....
Kommentar