Vart hittar jag ett stilrent 500-600 möbelakvarium i Sverige?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • W-o
    Användare
    • February 2012
    • 5

Vart hittar jag ett stilrent 500-600 möbelakvarium i Sverige?

Hej
    Är ny på forumet och detta är mitt första inlägg.

Eftersom min ekonomi har förbättrats så är jag på jakt efter ett stort snyggt möbelakvarium (sötvatten), min budget ligger mellan 10K-15K men kan tänkas lägga till lite extra om så behövs. Jag vill gärna inspektera akvariet innan så butiken får gärna ligga i Sverige, helst mellansverige om möjligt.

Jag har nu letat på internet, blocket och besökt massor av butiker men inte hittat något som känns helt rätt. Som sagt, vill inte bara ha ett stort kar utan att det ska vara snyggt också. Senast var jag på akvarielagret och hittade ett på 576L som kändes helt OK. Bromma Zoomarknad blev jag måttligt förtjust av.

Uppskattar alla tips.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Först av allt: Välkommen hit!

Bäst är nog ändå att sätta in annons i köp och sälj på olika ställen bland annat vårat. Fler än man tror kollar där.

Sedan vill vi gärna se vad det blir av det akvariet när du väl kommer så långt
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Akvastabil Mark II tycker jag är stilren och snygg, vi har valt att ha den som huvud burk så att säga pga att vi tyckte den var just snygg.
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• HåE
        Användare
        • September 2007
        • 1525

Välkommen till forumet! Juwel är nog det vanligaste möbelkaren i vårt avlånga land. Det finns naturligtvis flera och ett bra sätt att hitta dessa är att söka på nätbutikerna. Pwss har tex några olika.

Akvarie-hobby i uppsala säljer förutom Juwel även Aquastabils möbelkar.

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• Jonny
          Användare
          • March 2010
          • 231

Välkommen hit!!
          Vet ju inte direkt vad du är ute efter men oceanson akvarium tycker jag e snygga. Sen har jag ingen aning om kvalitet o liknande på dom. Men som sagt utseendet e snyggt.

Kommentar

• BjooorK
            Användare
            • August 2011
            • 64

Haquoss Gold Line Infinity 126 (550 liter) är något jag skulle satsat på i den storleken, grymt snygga kar killen jag köpte mitt kar av köpte ett infinty 153 (900 liter)

1x720L Malawi (Kommer snart innehålla rovmalawi)
            2x375L
            4x300L Under uppstart
            1x300L Tillväxtkar
            1x50l Yngelkar

Kommentar

• cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

Ursprungligen postat av W-o
              Hej

Eftersom min ekonomi har förbättrats så är jag på jakt efter ett stort snyggt möbelakvarium (sötvatten), min budget ligger mellan 10K-15K men kan tänkas lägga till lite extra om så behövs. Jag vill gärna inspektera akvariet innan så butiken får gärna ligga i Sverige, helst mellansverige om möjligt.

Jag har nu letat på internet, blocket och besökt massor av butiker men inte hittat något som känns helt rätt. Som sagt, vill inte bara ha ett stort kar utan att det ska vara snyggt också. Senast var jag på akvarielagret och hittade ett på 576L som kändes helt OK. Bromma Zoomarknad blev jag måttligt förtjust av.

Uppskattar alla tips.
              Om jag minns dig var alla akvarier fel
              vissa var för höga eller för långa
              du vill ha breda o korta akvarium med bänk o bel
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Hej

Uppskattar alla tips.
                Men du är mycket välkommen till oss på forumet
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor

Kommentar

• W-o
                  Användare
                  • February 2012
                  • 5

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                  Om jag minns dig var alla akvarier fel
                  vissa var för höga eller för långa
                  du vill ha breda o korta akvarium med bänk o bel
                  Då minns du väldigt fel eftersom jag inte pratade med någon från personalen under mitt besök hos er. Jag försökte få kontakt med en blond anställd som mest verkade upptagen med att snacka med sin polare, jag var hos er i ca 40 min (om du inte tror mig så får du skicka ett PM så ska jag förklara hur jag såg ut och när jag var där, sen hittar du mig säkert på era videoinspelningar) .

Nu vill inte jag låta sur, jag tror säkert att ni är väldigt kompetenta och duktiga, men hade det funnits någon lättillgänglig så hade jag förmodligen handlat hos er den dagen.

Kommentar

• W-o
                    Användare
                    • February 2012
                    • 5

Ursprungligen postat av BjooorK
                    Haquoss Gold Line Infinity 126 (550 liter) är något jag skulle satsat på i den storleken, grymt snygga kar killen jag köpte mitt kar av köpte ett infinty 153 (900 liter)

http://www.zoomarknad.se/product-vie...Fcatid%3D10556
                    tack för tipset. Jag var och spanade in det karet på bromma zoomarknad. tyckte tyvärr att de kändes lite väl "plastiga". förvisso var ju priserna extremt lockande

Kommentar

• W-o
                      Användare
                      • February 2012
                      • 5

Ursprungligen postat av deelay
                      Akvastabil Mark II tycker jag är stilren och snygg, vi har valt att ha den som huvud burk så att säga pga att vi tyckte den var just snygg.
                      Instämmer, riktigt snygga. Men vart får man tag på ett sådant akvarium? söker man på nätet så hittar man bara danska och tyska sidor. Iaf om man vill ha i 500 liters storleken

Kommentar

• doohan
                        Användare
                        • August 2004
                        • 1607

Jag

gillar Diversa,s akvarium som är väldigt snygga och har bra storlek och trevliga mått. Akvarielagret säljer Diversa. Funderar på ett sådant själv .) Juwel har tyvärr inga akvarium som är längre än 150cm, och dom har dåliga ljusrampar. Däremot så är deras akvarium ganska snygga och billiga.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

Då minns du väldigt fel eftersom jag inte pratade med någon från personalen under mitt besök hos er. Jag försökte få kontakt med en blond anställd som mest verkade upptagen med att snacka med sin polare, jag var hos er i ca 40 min (om du inte tror mig så får du skicka ett PM så ska jag förklara hur jag såg ut och när jag var där, sen hittar du mig säkert på era videoinspelningar) .

Nu vill inte jag låta sur, jag tror säkert att ni är väldigt kompetenta och duktiga, men hade det funnits någon lättillgänglig så hade jag förmodligen handlat hos er den dagen.
                          Ibland ser folk inte ut att behva hjälp , då väntar vi tills dom står vid kassan
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor

Kommentar

• Johan F
                            Användare
                            • March 2006
                            • 2439

Instämmer, riktigt snygga. Men vart får man tag på ett sådant akvarium? söker man på nätet så hittar man bara danska och tyska sidor. Iaf om man vill ha i 500 liters storleken
                            Välkommen till forumet. Jag förmodar att det är cikliider av något slag som du tänker införskaffa?

Hör med Aquarium Stockholm eller kolla hemsidan www.aquariumstockholm.se.

Hälsningar

Johan
                            3000 liter med Tropheus
                            http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                            Tropheus sp. black Ikola
                            Tropheus sp. black Caramba
                            Tropheus red bishop Caramba
                            Tropheus Moorii Kambwimba
                            Tropheus Moorii Kapampa
                            Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• tege
                              Användare
                              • February 2005
                              • 2753

Ursprungligen postat av Johan F
                              Välkommen till forumet. Jag förmodar att det är cikliider av något slag som du tänker införskaffa?

Hör med Aquarium Stockholm eller kolla hemsidan www.aquariumstockholm.se.

Hälsningar

Johan
                              Ja det är helt klart Sveriges bästa butik!

Där får man alltid proffshjälp.
                              https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

Arbetssätt...