Korsning?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Laku78
    Användare
    • January 2012
    • 65

Korsning?

Hej!
    1:a inlägget här nu då
    Har några funderingar om korsningar mellan olika malawi.
    Såg hur en blå rödzebrahane lekte med en gul johannihona. Har tidigare fått yngel på johanni och haft lite funderingar på om det är någon blandning för dessa yngel ser konstiga ut tycker jag. Lite gulbruna typ... När börjar johanniyngel färga om mot helgul eller hannar åt det svarta hållet? Ska se om jag får in en bild också.
    Tacksam för all hjälp!!
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Välkommen till forumet!

Alla haplochromida malawiciklider kan korsa sig och få fertil (fortplantningsduglig) avkomma (de kan även korsa sig med viktoriaciklider) men vissa korsningar är mer osannolika än andra. Rödzebra och johanni korsar sig säkert gärna vilket du ju till och med observerat både själva leken och ynglen också låter det som.

Men vad är det du undrar?
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

Den här texten i FAQ-en ser det ut som om jag har skrivit http://www.ciklid.org/joomla/index.p...=151&Itemid=57
      Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Laku78
        Användare
        • January 2012
        • 65

Ja, då e de som jag trodde då undrade om drt kunde vara korsningar och när johanni färgar ungefär...
        Tråkigt då jag har ett 40 tal bastarder nu då
        Får dela på grupperna, innebär att jag måste ha igång ytterligare ett kar

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Fördelen med rödzebra och johanni är att de ser så annorlunda ut. Du kommer enkelt att se om de är hybrider.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Laku78
            Användare
            • January 2012
            • 65

Ja,precis! Dom får vara ett tag till sen får vi se. Tack för dina svar

Kommentar

Arbetssätt...