Snyft

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • June 2011
    • 348

Stackars firrar =( Tänk som dom led när dom dog?

Daglig tillsyn är lag. annat = djurplågeri. svårt att be någon köpa några extra doppvärmare eller att täcka akvarierna så dem håller värmen.

Skitkasst.

Det är min åsikt.

Kommentar

• aejohansson
      Användare
      • May 2011
      • 432

Ursprungligen postat av Mreque
      Stackars firrar =( Tänk som dom led när dom dog?

Daglig tillsyn är lag. annat = djurplågeri. svårt att be någon köpa några extra doppvärmare eller att täcka akvarierna så dem håller värmen.

Skitkasst.

Det är min åsikt.
      Så ditt statement är att alla som har fisk ska ge dom daglig tillsyn eller dras inför rätta? Även om tillsynen är daglig så kan det hända saker, det kan bli fel på filter, en större doppvärmare kan hänga sig och koka fisken på ett par timmar, akvariet kan spricka m.m. Det går rakt av inte vara så generell och dömande som du försöker vara, shit happens så länge det är en hobby som litar till teknik. Självklart ska man måna om sina fiskar, det gör även jag om än jag testar guppy med matvägrande gäddor, men jag hoppas verkligen inte att jag ska börja möta folk i väntrummet till veterinären med sina matvägrande diskusar eller guldfiskar som börjat simma snett.

Sen vad är daglig tillsyn? Jag kommer aldrig kunna begära att grannen spanar efter vita prick direkt..

Kommentar

• Tulle89
        Användare
        • August 2006
        • 239

Lider med dig! Oerhört tråkigt när detta händer.

Och Mreque misstänker jag plockar med sina fiskar även till jobb. Risken finns ju faktiskt även att dem dör även om du är borta några timmar. En havererande doppvärmare (till exempel) är det inte mycket att göra åt...
        Med Vänliga Hälsningar Tulle

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

Kommentar

• aejohansson
          Användare
          • May 2011
          • 432

Ursprungligen postat av Tulle89
          Lider med dig! Oerhört tråkigt när detta händer.

Och Mreque misstänker jag plockar med sina fiskar även till jobb. Risken finns ju faktiskt även att dem dör även om du är borta några timmar. En havererande doppvärmare (till exempel) är det inte mycket att göra åt...
          För att inte tala om att de bevakas under nattskift, inget mys där inte..

Kommentar

Arbetssätt...