CA-bilder del 8

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • August 2008
    • 2150

Ursprungligen postat av salmberg
    Var på Palmitos park (Grand Canaria) och såg ett kar med Carpinte i. Dom var 15-25cm. Och man blev riktigt sugen på att ha denna art framöver.
    Det var inget dåligt kar och fiskarna är riktigt fina, håller med dig man blir sugen på carpinte när man ser så fina ex.
    CA

Kommentar

• salmberg
      Användare
      • October 2007
      • 830

Ursprungligen postat av Marcus Karlsten
      Snyggt med så många av samma art, är det små platy på bilden? äter de inte upp dem?
      Visst är det Platy.. Tror inte de äter upp de vuxna platyn. Däremot var där mycke yngel av platyna som dom nog tar en del av. Sen tror jag storleken på deta kar gör det lättare för platyn att fly undan. Jag hadde ett vuxet synspilapar (22/30cm) som jag hadde med libertymolly. Slutade med att jag flyttade mollyn eftersom dom börgade picka på synspilahanen..

Kommentar

• Ciklidtok
        Användare
        • September 2008
        • 506

Ursprungligen postat av Kawasa
        Nice, tack för bilderna!

En fråga till ciklidtok, ser att du verkar ha en Flowerhorn Thai Silk tillsammans med eldbukar i samma kar Hur har det funkat för dig? Min Flowerhorn hade ihjäl min största eldbuk över natten när ingen såg, dom var jämnstora runt 15cm och mitt kar är på 450 liter.
        Det fungerar alldeles utmärkt (hittils i varje fall ) Thai-Silken är betydligt större än Eldbukarna. Akvariumet är på 720 liter, det är en hel del växter och mycket gömställen i det. Men Thai-silken verkar inte bry sig något vidare om Eldbukarna, men däremot så kan han drabba samman med Mariaciklid ( Tilapia mariae ) hannen i mellan varven. Inga större skador hittils dock. Det är mest bara att de jagar varandra runt karet, och JD-hannen kan haka på ibland
        www.ciklidtok.weebly.com
        *720 liter
        *375 liter
        *300 liter
        *275 liter
        *112 liter

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Paraneetroplus synspilus "spotted chiapas" vet ej riktigt vilken fångstplats det är på denne egentligen.
          Hane i alla fall. De leker nu och är ensamma ciklider i 720 karet.
          Bifogade filer
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Tisse89
            Användare
            • January 2011
            • 330

Superfin Dare!
            CA

Parachromis loisellei
            Cryptoheros sajica
            Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >

Kommentar

• Kawasa
              Användare
              • September 2012
              • 840

Shit vad fina dom är DaRae!! Har två ungdjur hemma nu fast inte "spotted chiapas" som verkar ha mer lysande prickar. Mina är än så länge nästan helt gråa jag hoppas att de får lite mer färg snart, dom kommer från Glaser.
              Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

Kommentar

• DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

tackar tackar, ja dessa kallas spotted vad jag vet, men jag är osäker var de kommer ifrån, dvs vilken lokal de finns i.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Ciklidtok
                  Användare
                  • September 2008
                  • 506

Vackert DaRe
                  www.ciklidtok.weebly.com
                  *720 liter
                  *375 liter
                  *300 liter
                  *275 liter
                  *112 liter

Kommentar

• Micke Jarhl
                    Användare
                    • April 2002
                    • 2277

Tar vi lite bilder då skiftande kvalite hehe. Klarade inte mina guldsöm fick bukvatten svällde upp något hemskt usch ska hålla mig till CA ...nu är karet fullt köpte någon art till lämnade min umbiee hona då en dansk har en hane hoppas på att de möts..håll tillgodo
                    Bifogade filer
                    Micke Jarhl Med akvarium!

Kommentar

• DaRe
                      NCS Medlem
                      • September 2009
                      • 22830

Coola bilder, gillar speciellt den där båda synkront vrider kroppen vid ytan. Kul!

///David

Kommentar

• Ciklidtok
                        Användare
                        • September 2008
                        • 506

Jättefina bilder Visst är det Synspilum på de översta korten ?? Är lite sugen på sånna. Har haft dem förut, och har inte haft några problem med dem. Något aggro under lek bara

Håller med om centralarna, har gett upp dem helt nu jag. Har kvar kuben där Scalarena går, men annars så domineras alla kar här av Centralare och Västafrikaner

har fått förfrågan om jag kan ta rätt på några små Oscars, men jag vet inte om jag vill.
                        www.ciklidtok.weebly.com
                        *720 liter
                        *375 liter
                        *300 liter
                        *275 liter
                        *112 liter

Kommentar

• Micke Jarhl
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2277

Ursprungligen postat av Ciklidtok
                          Jättefina bilder Visst är det Synspilum på de översta korten ?? Är lite sugen på sånna. Har haft dem förut, och har inte haft några problem med dem. Något aggro under lek bara

Håller med om centralarna, har gett upp dem helt nu jag. Har kvar kuben där Scalarena går, men annars så domineras alla kar här av Centralare och Västafrikaner

har fått förfrågan om jag kan ta rätt på några små Oscars, men jag vet inte om jag vill.
                          Tackar!
                          De jag har är P. Bifasciata (chacamax) sista står för fångstplats tror jag Robin övriga kan det bättre,men visst snarlik synspilum men dessa är lite mera långsträckta,, synspilum ännu mer kompakt kub formade som stora typ kolla i artregistret

Kommentar

• Micke Jarhl
                            Användare
                            • April 2002
                            • 2277

synspila

Har massa bilder liggande här är bild på mitt stora synspila par jag hade för några är sen kanske5-6 år sen hanen 35cm honan strax över 23cm mera kompakta mera blått i dom

Kommentar

• Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • June 2008
                              • 1882

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                              Har massa bilder liggande här är bild på mitt stora synspila par jag hade för några är sen kanske5-6 år sen hanen 35cm honan strax över 23cm mera kompakta mera blått i dom
                              Fin bilder allihop Micke! Sista bilderna på ditt gamla Synspila-par...jösses vilka fiskar! Men så har du rätt storlek på karet också.

//Kaj

Kommentar

• Micke Jarhl
                                Användare
                                • April 2002
                                • 2277

Gamla bilder

För att liva upp tråden kommer det gamla bilder på fiskar man haft under ca 10 år tid
                                1. P.Motaguense och Managuense revir diskussion
                                2,Stort fint capinte par grym hane kaxigaste fisken jag haft
                                3.Chilasoma Pearsei hane väldigt vackra
                                4.ett Flowerhorn par i rött lite udda
                                5.Nanodopsis Tetrachanta fina men lite känsliga hatar jaggor iaf här hemma gick inte hehe
                                6.P.Argenta Jinnarparen tog hem från tyskland som jag lyckades få en lyckad lek som jinnarp förvaltade på bästa sett oerhört vackra lugna!
                                7.Min största favorit Petenia splendida red går inte att hitta idag kanske i tyskland
                                8.Tomochila tuba svåra hålla hanen var inte snäll men jag skapade gömslen som hon lärde sig att ta skydd i vackra men lite udda

Kommentar

Arbetssätt...