och bilder såklart
CA-bilder del 8
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Bild nr 2 är riktigt outständing!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Mina förtjusande men ack så aggressiva Parachromis motaguensis Red Tiger, eller rättare sagt ett av de två paren. Dessa är de två största, kanske lite drygt 10 cm. Den mindre hanen har mera rött i sin "mosaik", ska försöka få ett foto på honom också.
//Kaj
jag skulle gissa på 13-14cmMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Mina förtjusande men ack så aggressiva Parachromis motaguensis Red Tiger, eller rättare sagt ett av de två paren. Dessa är de två största, kanske lite drygt 10 cm. Den mindre hanen har mera rött i sin "mosaik", ska försöka få ett foto på honom också. En fördel med Parachromis motaguensis jämfört med Parachromis managuensis är att det är så lätt att se skillnad på hane och hona - inga tveksamheter där inte.
[ATTACH]38099[/ATTACH]
[ATTACH]38098[/ATTACH]
Slänger även med en bild på en hane Thorichthys ellioti "Rio Manso" som just nu är till salu tillsammans med ytterligare en hane och en hona. Men jag lurar lite på att skaffa ett 250 liters kar att ha dem i. De är riktigt fina.
[ATTACH]38097[/ATTACH]
//KajCAKommentar
-
Var hos Salmberg härom dagen och tog några foto.
1 och 2. Parachromis loisellei hane
3 och 4. Parachromis loisellei honaCAKommentar
-
-
-
Jäsikens vilka bilder på båda arterna, maila dem till mig om det går!!
Har du skaffat ny fotoutrustning? Även om du brukar ta bra foton så var dessa helt outstanding.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Eller använd inskickningsformuläret, vilket är ännu smidigare.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tack, tack!
Och tack igen!
Tackar, kul att höra! Lite disig dock, men oputsad ruta och precis bytt vatten och har en massa Happy Life i och sen kör jag som vanligt utan blixt vilket tvingar till lite längre slutartider o s v. Men, ja jag blev ganska nöjd med att de poserade så där tillsammans. Det bådar gott för framtiden.
Nej, inte krympt. Det är bara ett utslag av min naturligt inneboende ödmjukhet.
Tack!
//KajKommentar
-
Snygga bilder Robin! (som vanligt ;-) )CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Härligt att det är lite liv i tråden nu! mycket fina bilder på samtliga fiskar720liter CA
Herichthys cyanoguttatus,
Parachromis loisellei
375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)
250liter CA
cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurKommentar
-
Kommentar
-
Jättesnygga bilderKommentar
-
Jag skickar in dom till artregistret.CAKommentar
Kommentar