CA-bilder del 8
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Härliga bilder Peter, lite smutsig ruta baraKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
-
Menar du den zebraciklid liknande? Så är det en Amatitlania siquia "Honduran Redpoint".Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Svårt med kön på doviina jag har med dessa 2 är lika stora (10-12cm) och skiljer sig lite i färger eller om jag ska säga mönster. Kan det vara hona till vänster och hane till höger? alla andra 7 jag har är mindre och ser ut som den till höger än så länge.Kommentar
-
Tycker också det ser ut så, hona vänster och hane till högerMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
hur stora är dom andra?
Jag har bara 2st små 7-8cm honor medans dom stora hanarna är 14-15cm.CAKommentar
-
ok fan va gött :-D trodde inte jag hade nån hona . Nån av dom andra kan ju kanske va det fast dom ser ut som hanen ungefär. Dom är mellan 6 till 10cm.Kommentar
-
har fått hem två stycken JD. Jag tror det är en hane och en hona, men är lite osäkert. Jag har bara lyckats knäppa kort på den som jag tror är hane ...vad tror ni ??
Om mn anstränger ögonen, så kan man skymta den andra snett upp mot höger men "hon" är mycket skygg än så länge. Fick dem igår.Kommentar
-
har fått hem två stycken JD. Jag tror det är en hane och en hona, men är lite osäkert. Jag har bara lyckats knäppa kort på den som jag tror är hane ...vad tror ni ??
Om mn anstränger ögonen, så kan man skymta den andra snett upp mot höger men "hon" är mycket skygg än så länge. Fick dem igår.
Hanen ser riktigt bra utCAKommentar
-
Kommentar
-
Vad bra då. Jag skall försöka få ett bättre kort på den andra när den vågar sig fram. Den är mindre, rundare i kroppen och har inte lika utdragna fenor som hannen, det är därför jag tror det är en hona, trots att den faktiskt har en svag röd söm på fenkanten och har rätt fina färger ändåKommentar
-
Vad bra då. Jag skall försöka få ett bättre kort på den andra när den vågar sig fram. Den är mindre, rundare i kroppen och har inte lika utdragna fenor som hannen, det är därför jag tror det är en hona, trots att den faktiskt har en svag röd söm på fenkanten och har rätt fina färger ändåCAKommentar
-
jag har inte kunnat kolla riktigt, eftersom den andra har gömt sig effektivt, men jag lyckades knäppa kort på den nu, den kom fram när jag matade. Ska fixa kortet och lägga ut det här, så får ni se självaKommentar
Kommentar