CA-bilder del 8
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Funderar på att slänga i Spilurum paret det funkar nog bättre!CAKommentar
-
Håller fortfarande på att se om jag inte kan lösa en transport på trimacsen, annars får jag åka ner på semestern..Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kopplade inte förrän senare men tyckte du var bekant typ vad har jag sett dig innan
Så var det här på forumet hehe...ps blev det något köp?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Lasse hade fyra medelstora, dock ej könsbestämda. Vi får se, jag ska titta runt lite och se vad jag hittar. Malawisarna flyttar på söndag kväll.
//KajKommentar
-
Ja, det blev 5 discus till det andra karet, men inga jaggor - än i alla fall. Hittar jag ett säkert par i lite storlek, då så...
//KajKommentar
-
Hei Kajjjan, jeg kan ikke forståp hvorfor folk skal kjøpe et par?? Det er bare to stykker, men ikke sikkert det blir par!!! Jeg syntes det er best å kjøpe 5-6 halvvoksne og så får de velge partner når tiden er der. To stykker kan lett gi krangel og en av dem dør.
Cichlid-PowerKommentar
-
Hei Kajjjan, jeg kan ikke forståp hvorfor folk skal kjøpe et par?? Det er bare to stykker, men ikke sikkert det blir par!!! Jeg syntes det er best å kjøpe 5-6 halvvoksne og så får de velge partner når tiden er der. To stykker kan lett gi krangel og en av dem dør.
Cichlid-Power
//KajKommentar
-
BÖrjar bli svårare hitta iaf de större arterna allt går vågor har jag märkt de 10 åren jag har. sysslat med domMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Cichlid-Power
Tyvärr blir det ju ofta så att man får tabort överblivna fiskar efter hand och till slut har man bara ett par kvar. Efter ett tag brukar åtminstone jag tröttna på det också och då gör man av med det också för att prova på något annat.
Vad jag har noterat när man lyckas hålla mer än ett par är att, speciellt hanarna, växer upp till riktigt kraftiga pjäser.
Tänk om jag kunde ha tålamodet att låta t ex 10-15 jaggor få växa upp i mitt 3m kar och sen lyckas få ut 3 par. Det hade varit riktigt kraftiga bitar att titta på när de passerat 30 cm, men det är bara en tanke.
3 par borde fungera då de inte tar alltför stora revir.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Håller med, det är mycket roligare att ha en grupp och se dem växa upp och bilda par.
Tyvärr blir det ju ofta så att man får tabort överblivna fiskar efter hand och till slut har man bara ett par kvar. Efter ett tag brukar åtminstone jag tröttna på det också och då gör man av med det också för att prova på något annat.
Vad jag har noterat när man lyckas hålla mer än ett par är att, speciellt hanarna, växer upp till riktigt kraftiga pjäser.
Tänk om jag kunde ha tålamodet att låta t ex 10-15 jaggor få växa upp i mitt 3m kar och sen lyckas få ut 3 par. Det hade varit riktigt kraftiga bitar att titta på när de passerat 30 cm, men det är bara en tanke.
3 par borde fungera då de inte tar alltför stora revir.CAKommentar
-
Kommentar
Kommentar