If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
sista bilderna från Laholm då bytat vatten ändrat på rötterna igen hehe små syre bubblor i vattnet gör det lite dimmigt tyvärr ..
håll tillgodo blandade bilder..
Fick en taskig bild då den största (8 cm!) av mina små jaguarer tycker att en 3 cm stor, knubbig pansarmal är mat...Den har gått en halv dag med den i käften. Kanske varken får den in eller ut. Malarna har ju en vass tagg i ryggfenan. Man ser hur käften är maximalt utspänd. Läppen ser ut att lossna nästan...Det är alltså läppen som sitter som en ring ner mot malens stjärtfena.
Jaggorna går ensamma på tillväxt och när de var så skygga släppte jag ner några malar vars oskygghet lockat fram dem. Men jag hade inte räknat med detta...
Fick en taskig bild då den största (8 cm!) av mina små jaguarer tycker att en 3 cm stor, knubbig pansarmal är mat...Den har gått en halv dag med den i käften. Kanske varken får den in eller ut. Malarna har ju en vass tagg i ryggfenan. Man ser hur käften är maximalt utspänd. Läppen ser ut att lossna nästan...Det är alltså läppen som sitter som en ring ner mot malens stjärtfena.
Jaggorna går ensamma på tillväxt och när de var så skygga släppte jag ner några malar vars oskygghet lockat fram dem. Men jag hade inte räknat med detta...
ajaj hur slutar detta?? klarar jaggan säg? Malen är nog död skulle jag tro...
Fortfarande samma läge. Vet inte om jag ska ingripa. Risken är väl att jag skadar den om jag försöker få loss malen. Jaggan verkar inte ha några andningsvårigheter dock. Men det lär ta tid innan malkroppen mjuknar antar jag. Synd om det inte går bra, då det är den största och finaste av jaggorna.
Attans, det löänar sig inte att fånga den och ta ut malen antar jag?! Den kanske skadar sig mer då.
Jag tog upp den i håven och drog lite i malstjärten. Det var då jag märkte att malen är vid liv och den gled längre in. Omöligt att få ut den. Men så länge jaggan kan andas bra så dör väl malen tids nog och antingen spottas ut eller går ner i magen, om den blir mjuk nog.
Kommentar