När kommer ynglen tror ni?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hakke77
    Användare
    • December 2011
    • 40

När kommer ynglen tror ni?

Hjälp! Det är mitt första kar och jag har en Tropheus sp. Acei som är tjock och bara ligger på botten mest hela tiden. Men hur långt är det kvar då tror ni till det är dags att starta upp ett yngelakvarium? Och hur stort bör det vara? Ska köpa ett typ nu och är väldigt tacksam för svar då dottern absolut inte vill att de ska bli fiskmat (hon fick akvariet i julklapp). Hon går i ett 540-liters nu. Tacksam för svar.

//Hakke
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Ursprungligen postat av hakke77
    Hjälp! Det är mitt första kar och jag har en Tropheus sp. Acei som är tjock och bara ligger på botten mest hela tiden. Men hur långt är det kvar då tror ni till det är dags att starta upp ett yngelakvarium? Och hur stort bör det vara? Ska köpa ett typ nu och är väldigt tacksam för svar då dottern absolut inte vill att de ska bli fiskmat (hon fick akvariet i julklapp). Hon går i ett 540-liters nu. Tacksam för svar.

//Hakke
    Det syns lätt när det blir lite svart runt hakan o gälarna är ynglena frisimmande tar ca 3 veckor
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• hakke77
      Användare
      • December 2011
      • 40

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Det syns lätt när det blir lite svart runt hakan o gälarna är ynglena frisimmande tar ca 3 veckor
      Ok ja den ser inte onormalt svart ut än runt hakan och gälarna, men den simmar då inte nånting utan ligger bara stilla på botten och "flämtar" och ser tung ut när hon förflyttar sig. Trodde hon skulle söka skydd mer men ligger helst helt öppet.

Kommentar

• cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

Ursprungligen postat av hakke77
        Ok ja den ser inte onormalt svart ut än runt hakan och gälarna, men den simmar då inte nånting utan ligger bara stilla på botten och "flämtar" och ser tung ut när hon förflyttar sig. Trodde hon skulle söka skydd mer men ligger helst helt öppet.
        Låter som flagelater i magen om den inte har yngel ta livet på den direkt
        för om den dör o andra äter av den sjuka fiskens mage finns risken för stor sjukdomsspridning
        eller flytta fisken till ett eget litet akvarium o medicinera
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• hakke77
          Användare
          • December 2011
          • 40

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Låter som flagelater i magen om den inte har yngel ta livet på den direkt
          för om den dör o andra äter av den sjuka fiskens mage finns risken för stor sjukdomsspridning
          eller flytta fisken till ett eget litet akvarium o medicinera
          Ok ok...lät ju absolut inte bra de där...hade ju för mig att när dom hade yngel i sig så bar dom dem mer fram typ under hakan men kan ha fått de helt om bakfoten med. För den här är ju som tjock på magen ju.

Kommentar

• Björnbusen
            Användare
            • January 2012
            • 55

---
            I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.313070,18.057078
            Senast redigerad av Björnbusen; 13 February 2012, 21:30.

Kommentar

Arbetssätt...