If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Såg i morse att en till låg och tryckte i ett hörn. Var pigg och åt riktigt bra igår. Ser inga utvändiga symtom bara allmänt slö. Har gjort ett vatten test och allt var i sin ordning.
Någon som har något tips på vad jag ska göra?????????
Vad ger du dom för mat?
Hur många har du nu och vad många hade du från början?
Räkor, strömming och pellets. Inte alla som äter pellets, men dom som gör har ju dragit ifrån med tillväxten (så klart..).
Började med 4st Temensis för ett halvår sedan. Växte som fan första månaden, sen fastnade dom helt och hållet. De började sakta men säkert begå självmord med de mest larviga metoder, som jag knappt vågar yttra här.
Alla Temensis är idag döda, så för stunden har jag 2 x Monos, 1 x Orino och 4 x Kelrino.
Ursprungligen postat av GOONI
Såg i morse att en till låg och tryckte i ett hörn. Var pigg och åt riktigt bra igår.
Någon som har något tips på vad jag ska göra?????????
Låter som att han har fått stryk och blir gruppens lilla bitch. Min Orino är inte allt för aktiv i simningen även om han kommer fram och äter.
Tror att han har drabbats av vitapricksjukan, har små vita prickar på huvudet... Typiskt när alla affärer har stängt.. Hur ska jag göra? Ska jag låta den gå kvar i karet tills imorgon när jag kan köpa medicin, eller ska jag flytta över i ett karantän kar? Måste ju ändå köra en dos i karet? HJÄLP!!!!!
I morse var den ganska pigg men hade prickarna kvar. Åkte och köpte medicin, när jag kom hem var den död. Ser ingenting på någon annan fisk så peppar peppar. Nu har jag medicin om någon annan får det. Han i affären trodde inte det var vita prick. Vi får hoppas det är bra nu......
Inga symtom på några andra än. Tror nog den som dog har blivit lite mobbad av den största, den är lite vresig mot dom andra. Nu käkar dom även oxhjärta vilket dom inte ville ha från början då dom bara smakade och spottade ut, så nu borde dom växa lite.
Den största är ca 11 cm och den minsta runt 7.
Om vädret tillåter så blir det en tur till älven imorgon och hämta lite småfisk. Har hört efter lite och om man har dom i frysen i ca en vecka är det lungt..
Bra info om småfisken, fick du reda på vilka problem som skulle kunna uppstå om man använder dem färska?
Risken för parasiter ökar ju betydligt, speciellt nu när vattnen börjar bli varmare..
Han jag pratade med matar sin redtail mal med gäddfile som han har i frysen en vecka just för att döda alla parasiter..
Idag tror jag att mina cichlor (ocellaris) visade lite lätt lekbeteende, eller om det kanske bara var vanligt gruff. Men dom har inte ens gruffat tidigare så jag hoppas att det var förstadiet till lek. Vore himla skoj faktiskt.
En av dem har varit sjuk idag och stått och tjurat mest under en utsjkutande del av bakgrunden och
Kommentar