Försök o få tag i guppyn eller annan småfisk. Eller små lövmask!
cichla ocellaris
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
-
-
-
Har varit och köpt ett gäng gyppy som åkte ner i 60 litarn, plus 20 st neontetror som hamnade i 375an och försvann väldigt fort..Amen.Kommentar
-
Har inte sett till dessa två idag. Får se om man hittar dom när jag gör vattenbyte ikväll..Kommentar
-
Hittade dom två igår, döda...snyft.. Men som tur är är dom sex jag har kvar pigga och glada i mat. Dom som har gått vidare åt aldrig riktigt bra..
Nu har dom blivit mer kräsna, bara en eller två som tar pellets. Får hoppas dom andra kommer igång dom med.
Ska försöka ta lite bilder och slänga in, lite svårt när dom aldrig vill vara stilla.Kommentar
-
Tråkigt någon ide vad som kan ha hänt? Är akvariet inkört ordentligt eller blev de jagade till döds?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vet inte riktigt,dom slutade bara att käka. Har hört att det är vanligt(någon kanske vet varför?). Akvariet har varit igång i flera år så det är inkört. Ingen jagade dom vad jag har sett och det har ju blivit någon timme. Får hoppas att dom andra klarar sig...Kommentar
-
Var ner till älven idag och tittade, såg ett stim på några tusen i lagom storlek till mina cichlor.. Kan man mata med dom eller är smittrisken för stor?? Eller kan man fånga och slänga i frysen ett par dagar så att bakterierna dör? Då skulle bara nästa problem vara att få dom och ta döda fiskar..
Skulle ju bli lite billigare än att köpa..Kommentar
-
Intressant fråga, jag har själv funderat på dylikt men inte vågat, mest med tanke på bakterier eller någon parasit man kanske får med sig.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Just det där med att små yngel stryker med är allt för vanligt. Det är väl egentligen först nu när alla mina är runt 15cm som jag kan andas ut någorlunda (bara 10cm kvar innan man kan lugna sig helt..). Man behöver inte mata som en dåre, och de blir inte lövtunna på över en natt.
Tråkigt är det, men du gjorde ju rätt som köpte en hel grupp från början. Det här är min första, enda, och definitivt sista gång jag drar upp små cichlor.Kommentar
-
Just det där med att små yngel stryker med är allt för vanligt. Det är väl egentligen först nu när alla mina är runt 15cm som jag kan andas ut någorlunda (bara 10cm kvar innan man kan lugna sig helt..). Man behöver inte mata som en dåre, och de blir inte lövtunna på över en natt.
Tråkigt är det, men du gjorde ju rätt som köpte en hel grupp från början. Det här är min första, enda, och definitivt sista gång jag drar upp små cichlor.Kommentar
-
Oj, mina Kelrinos sedan i början på april, Orino sedan i maj kanske, och Monos sedan maj där någonstans också. Så egentligen är det ju bara 2 Kelrinos som har dubblat storleken sedan i april, Monosarna har växt på riktigt bra de också.Kommentar
Kommentar