Vet du mer om det är ocellaris eller annat?
cichla ocellaris
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
//KajKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Allt hänger som vanligt på prislappen. Billig fisk = äter allt redan från början.
Mina Monos äter pellets så de nästan spricker, och övriga arter här hemma gör mig överlycklig när de av misstag råkar svälja pellets någon gång i veckan.
Ös på med mat allt vad du orkar nu.Kommentar
-
Allt hänger som vanligt på prislappen. Billig fisk = äter allt redan från början.
Mina Monos äter pellets så de nästan spricker, och övriga arter här hemma gör mig överlycklig när de av misstag råkar svälja pellets någon gång i veckan.
Ös på med mat allt vad du orkar nu.
//KajKommentar
-
Ös på med mat allt vad du orkar nu.
svårare än så är det nog inte!CAKommentar
-
Det gäller nog att ha en massa guppyn eller annan småfisk som triggar igång matlusten!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
//KajKommentar
-
Om jag har två lika stora Cichlor, en Mono och en Azul och stoppar ner dom i ett kar med större fiskar, chansar på att dom ska klara sig, så kan man ju ge sig fan på att den dyra blir uppäten direkt medan den billiga klarar sig utan några som helst problem. För det slår ju aldrig fel.Kommentar
-
Läs nedanstående svar så hajar du nog vad jag menar. Mina Kelrino (Kelberi x Orinocensis) hybrider är Singaporeodlade, Temensis och Orinocensis är troligtvis också odlade så. Har två Monos som jag inte betalat ett öre för, och givetvis är det dom som funkar klockrent.
Haha, det jag menade var att det alltid ska jävlas för en.
Om jag har två lika stora Cichlor, en Mono och en Azul och stoppar ner dom i ett kar med större fiskar, chansar på att dom ska klara sig, så kan man ju ge sig fan på att den dyra blir uppäten direkt medan den billiga klarar sig utan några som helst problem. För det slår ju aldrig fel.
//KajKommentar
-
Verkar vara två stycken som är i lite sämre kondition, äter inte och bara ligger och slappar..
Kanske blir dom bra igen.. så var det med den minsta. Den bara låg i ett hörn ibörjan, nu är den piggast.Kommentar
Kommentar