Australoheros sp. red ceibal
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
Sv: Australoheros sp. red ceibal
Fränt. Håll oss uppdaterade.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
da lägger dem en ny inom kort!!FelipeKommentar
-
Jaha, då var det roliga slut för den här gången. De kläcktes fint och det var en rejäl svärm med yngel men det trillade av pinnen en efter en, så nu är alla borta. Vet inte om miljön för dom var rätt eller om de inte var av det rätta virket.Kommentar
-
Hur många dagar hade du dem frisimmande?
Min hantlar lyckades aldrig driva upp sina yngel själva, jag fick flytta dem till ett annat akvarium och mata upp dem där.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Kommentar
-
Tack för bilderna! Hur pass kallt vatten kan dessa firrar gå i egentligen?Be careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Jag tror att det däremot är viktigt att sätta ut dem när det är skapligt varmt i vattnet. Jag vill gärna ha runt 15 grader innan de får komma ut så ofta blir det kring när skolorna slutar. Jag bor i Piteå så säsongen är lite kortare för dammfiskarna.Kommentar
-
Kul med dessa bilder!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jag brukar ta upp dem ganska sent på hösten. Någon gång i september brukar det bli och det kallaste de då har upplevt är förmodligen runt 6 grader. Facetusen är tuffare och skulle nog utan tvekan klara ganska lång tid med 3-4 grader men Red Cuaro:erna kommer från lite varmare trakter i norra Uruguay så jag väljer att ta upp dem innan det fryser.
Jag tror att det däremot är viktigt att sätta ut dem när det är skapligt varmt i vattnet. Jag vill gärna ha runt 15 grader innan de får komma ut så ofta blir det kring när skolorna slutar. Jag bor i Piteå så säsongen är lite kortare för dammfiskarna.Be careful when speaking. You create the world around you with your words.Kommentar
-
Hej Ola!
Australoheros sp. "Red Cuaró" tillhör ¨scitulus gruppen", medan den pa bild tillhör "facetus" gruppen...., den första kommer fran Rio Cuareim flodsystem och den sista fran Rio Yaguaron.....[ATTACH=CONFIG]45213[/ATTACH]
Den här är Australoheros sp. "Red Cuaró".
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Båda hanarna på min bild har precis lekt av var sin hona plus att ett par till i ett annat akvarium just lekt. Tämligen lättlekta firrar som verkligen vet av att det är vår!Kommentar
Kommentar