Limning av glas.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola
    Användare
    • August 2002
    • 1232

    Limning av glas.

    Hej,

    Är mitt uppe i mitt projet ang. byggnad av bakrund. Nu ska jag limma ihop ett "pumprumm" och behöver därför en länk om akvarielimning, hur man gör lite bilder vore bra=) Har sett en bra beskrining men har glömnt var det var! Den var svart och vit iaf.

    Det är något med tändstickor som jag har glömnt hur man ska göra?

    Mvh Ola

    ola lindeberg
    ola lindeberg
  • elof
    Användare
    • May 2002
    • 225

    #2
    på zoonen.com finns det en beskrivning om hur man limmar akvarium/terrarium, inte så djupgående men det är alltid nåt. det viktigaste är att du avfettar ordentligt med aceton och att du har på ordenligt med silikon så det blir tätt.


    // Simon

    MVH Simon

    Kommentar

    • Ola
      Användare
      • August 2002
      • 1232

      #3
      Hej,

      Elfon, hur hittar jag till den besrkivingen på Zoonen då? jag har aldrig använt Zoonen.

      Mvh Ola

      ola lindeberg
      ola lindeberg

      Kommentar

      • Hagge
        Användare
        • January 2003
        • 432

        #4
        Om du skall limma ett "pumprum" så känns det väldigt överflödigt att använda skims (stickor) ....

        Det är bara att göra ren detaljerna/ytorna som skall "limmas" (med aceton exempelvis) sedan lägga en "sträng" silikon och trycka dit skiten, vill man lägger man en xtra "sträng" i hörnet/hörnen som blir å "kletar" till det med fingret

        Det blir ju inga påkänningar på limfogen, så huvudsaken är att den blir tät!

        Vänliga hälsningar

        F.H.
        /Fredrik

        Kommentar

        • Ola
          Användare
          • August 2002
          • 1232

          #5
          Hej,

          Jag fixade det själv igår med tändstickor å skit=)

          Mvh Ola

          ola lindeberg
          ola lindeberg

          Kommentar

          Arbetssätt...