Ciklid.org
Ja en tråd med goda och trevliga erfarenheter/möten med whisky.

Berättelser där whisky var inblandad, roliga annekdoter och givetvis tips på god whisky, även whiskey är ok! ;)
Sicken ful tråd du drar igång där. ;)
Här är iallfall en jag fått följa o jaghar fått tappa upp själv.
Vattnet rinner ner från Ben Nevis som skall var skottlands högsta berg.
Och den är fortfarande oöppnad??
Inte den inte men det finns andra kul sorter hemma.
Det var då inget fel på denna ;).

Lite "fegis" för att vara en singelmalt men mycket god ändå. Annars gillar jag de som lämnar avtryck i rummet i form av rök.

Mvh Jari
Ingen fel på den Jarinen Brukar också ha en sådan i hyllan för de som inte klarar tjära. :D
OOPS vad har jag nu ställt till med.
Men kan inte förneka att ett litet glas då och då piggar upp i vinternatten.
God Wiskey kommer från Skye!

Denna är den godaste jag har druckit, tyvärr så finns den nog inte att köpa längre!
Den mest prisvärda whiskyn jag har druckit är Laphroaig Quarter cask. Jag skulle nog vilja påstå att det är omöjligt att få någon annan så otroligt god whisky för de pengarna.

Om man gillar rökigt skotskt flytande guld men inte är så förtjust i den jättetjäriga smaken kan jag rekommendera Bowmore 15Y Mariner. God eftersmak också.

Men om jag får välja en whisky en kväll under tusenlappen så väljer 9 gånger av 10 Lagavulin 16Y (den vanliga).

/Jocke
Sist jag åkte med Finlandsfärjan över till Åland köpte jag en Laphroaig 19Y special edition. Väldigt lik den 16 åriga men eftersmaken var i helt annan klass!
Highland park 18år. Absoluta favorit:)
Skotska favoriter!:)
HåSkotska favoriter!:)

Ardbeg från -75 = nummer 1 alla kategorier

Du är lyckligt lottad som har kvar av den flaskan.

/Per

Per ÅArdbeg från -75 = nummer 1 alla kategorier

Du är lyckligt lottad som har kvar av den flaskan.

/Per

Jag hade två av denna guldklimp samt en -74 som var minst lika god.

HåJag hade två av denna guldklimp samt en -74 som var minst lika god.

Japp håller med -74 är väl deras absoluta klassiker , faktiskt strået vassare änn -75

jag har faktiskt 2st -75 ståendes som en pensionförsäkring ^^ (då har ja druckit upp 3 st ) !!!! samt en del andra Ardbegs......

kul med likasinnade !!

//Per

Jag är inget whiskyproffs, men gillar väldigt rökiga whisky som Lagavulin. För någon födelsedag sedan fick jag denna i present.

Trots den lite överdrivna förpackningen och lite fåniga hemlighetsmakeriet den godaste whisky jag nånsin druckit.
Den ser intressant ut! :-)

MVH Christofer
Den ser intressant ut! :-)

Testa om du får tillfälle, jag var väldigt skeptisk men det är en höjdare. Lär vara gjord av Ardbeg, så trots att den är dyr är det ändå budgetalternativet om man vill ha en 18-årig Ardbeg.