Ingen som köpte Highland Park Loki igår? Såg en del som köade för den.
Bästa whiskyn
Kollaps
X
-
-
Jisses vad flaskor!! Ena finare än den andra! Jag har gjort mina försök med att samla på mig ett nice barskåp men misslyckats ständigt, dricker alltid upp det innan det hinner samla på sig Jag bjuder förstås alltid på det jag har när vänner och bekanta hälsar på, inte alltid jag själv som slukar det hela, fast........ för det mesta är det väl så hehe.
Grattis till dig FINN som lyckas samla så många flaskor
Det är bättre att ha vänner och bekanta som dricker öl, vodka, gin & lite annat. Dom får gå ner i källaren och hämta det dom ska ha medan jag får ha whiskyn självKommentar
-
Hahaha, jag gillar att alla är tomma. Klockrent. Det är så ett whiskyförråd ska se utKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Gårdagens provning
Liquid Sun Benriach 15 years
Liquid Sun Tomintoul 10 years
Liquid Sun Glen Garioch 21 years
Liquid Sun Bowmore 15 years
Rolig provning då jag inte trodde att en oberoende buteljerare kunde påverka så mycket. Tyvärr ingen ny favorit. Glen Garicoh fick mitt högsta betyg 4/6. Hade en härlig grön (!) nyans. Högst ovanligt.
Hade inte provat The Ileach Singel Malt (515) innan så jag provade en flaska i veckan. Måste nog vara den mest prisvärda whisky jag provat.Kommentar
-
Kolla nr 3 och färgenKommentar
-
Asgrymt tips! .... ..... Så ja inskrivet i önskelistanKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Detta kanske är reklam. Men jag kan rekommendera sättet att köpa whisky:
De packar provningskit på 3cl flaskor så man kan prova själv. Jag tycker själv det är mycket roligare än att ha 70 cl av samma sort (om det inte är en favorit)
För ett par tre hundra per skalle skulle ni lägg kunna ordna en provning på ett fåtal personer. De har färdiga kit som man kan börja med.Senast redigerad av Christian Alfredsson; 25 May 2013, 10:52.Kommentar
-
Kommentar
-
Min favorit är Talisker double matured sedan kommer Lagavulin.
Jag har inte provat väldigt mycket men gillar dessa i alla fall.
I och för sig, jag testade en Ardbeg 29årig av en whiskyimportör. Den var nog den bästa av dem alla ja prövat.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
En av provningarna jag anordnade hade vi två stycken Arbeg och två Laphroaig. Valde ut ganska orökiga varianter av Ardbeg enbart för att få en kompis att ge lägre betyg på sitt favoritmärke. Riktigt kul.Kommentar
-
-
För er som gillar Whiskey kan jag tipsa om en bekants whiskeyföreläsning, (om ni har lite tid att bränna så här på lördagskvällen )
Kommentar
-
Intressant att höra folk som kan sin sak. Men lite fånigt blir det med gliringarna till Mackmyra. Dom har ju spänt bågen högre än så så varför då flera gånger påpeka att man gör saker bättre än dom. Det finns ju helt klart större o bättre Whiskeyhus än Mackmyra att slå.Kommentar
Kommentar