Bästa whiskyn
Kollaps
X
-
-
Japp håller med -74 är väl deras absoluta klassiker , faktiskt strået vassare änn -75
jag har faktiskt 2st -75 ståendes som en pensionförsäkring ^^ (då har ja druckit upp 3 st ) !!!! samt en del andra Ardbegs......
kul med likasinnade !!
//PerKommentar
-
Jag är inget whiskyproffs, men gillar väldigt rökiga whisky som Lagavulin. För någon födelsedag sedan fick jag denna i present.
Trots den lite överdrivna förpackningen och lite fåniga hemlighetsmakeriet den godaste whisky jag nånsin druckit.Senast redigerad av Mike_Noren; 29 January 2012, 23:55.Kommentar
-
Den ser intressant ut! :-)
MVH ChristoferCA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L >Kommentar
-
Kommentar
-
Hej
Vill Rekomendera glengoyne 17 årig.. En trevlig sort som man kan dricka när som hur som.
Jag har en 21 årig cherry cask som står på lut. Den får dock luta ett tag till.
MickeKommentar
-
Jag är inget whiskyproffs, men gillar väldigt rökiga whisky som Lagavulin. För någon födelsedag sedan fick jag denna i present.
Trots den lite överdrivna förpackningen och lite fåniga hemlighetsmakeriet den godaste whisky jag nånsin druckit.
Måste nog prova denna när det blir läge. Kan bara påminna mig att jag har blivit besviken ett par gånger när det gäller Islay whisky. En klar favorit region.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Ingen som testat denna?
Kommentar
-
Den mest prisvärda whiskyn jag har druckit är Laphroaig Quarter cask. Jag skulle nog vilja påstå att det är omöjligt att få någon annan så otroligt god whisky för de pengarna.
Om man gillar rökigt skotskt flytande guld men inte är så förtjust i den jättetjäriga smaken kan jag rekommendera Bowmore 15Y Mariner. God eftersmak också.
Men om jag får välja en whisky en kväll under tusenlappen så väljer 9 gånger av 10 Lagavulin 16Y (den vanliga).
/Jocke
Håller med om att Quarter Cask är 200% value for money. Smaskens.
Älskar alla sorter av Bowmore. 15Y mariner är super.
Hsr köpt en Bowmore som heter Enigma på pråmen i Puttgarten(240:- flaska) Skitbra för dom pengarna.
Min absoluta favorit (som går att köpa på systemet) är Bowmore Laimrig. Ahhhh!
SKickar med en bild på whisky-delen i barskåpet..Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Ingen som testat denna?
http://www.systembolaget.se/10113Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Jag får väl skaka liv i denna. Det är inte lika expansivt som öl, men men vi får väl krydda med historier.
Något jag fått leva med i många är är första gången jag drack Whisky. Jag var 18 år och jag hade stulit 15cl av min fars Grant. Uppe i Norrland gällde det att bli på örat ordentligt och då var väl detta i underkant så jag sparade mitt fulla glas till så sent som möjligt.
När alla hade kläderna på sig och jag satt och våndades över whiskyn, som jag inte trodde skulle vara nåt att ha ropade de att "Bussen kommer, bussen kommer" varpå jag snabbt slukade alla 15cl i ett svep och höll på att få spader! Det var det värsta jag varit med om, äckligt som f-n. Sedan på med kläder och ned till bussen. På bussen började eländet verka och när vi väl var framme hade jag fått spatt och mådde inte heller något vidare utan fick lomma hem rätt snart därpå.
Det tog nog 5 år innan jag provade whisky igen och då blev det en Bowmore. Då insåg jag att detta var ta mig tusan riktigt gott om det smuttas på. Hmm, man kanske inte ska svepa ett dricksglas av denna dryck. Inte för att jag tror Grants hade gjorts sig bättre i små portioner. Jag har dock aldrig igen testat Grants sedan den gången.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Cichlid-PowerKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Hehe. Alf, det ena utesluter inte det andra.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar